۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85632042
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی هزار و ۱۵۲ خانوار عشایر خراسان‌شمالی از پنل خورشیدی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۱۵۲ خانوار عشایر استان از پنل خورشیدی بهره‌مند هستند و همچنان توزیع آن برای رفاه این قشر تداوم دارد.

محمدحسن محمدی کوشکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج هزار و ۴۶۲ خانواده عشایری استان برای تامین روشنایی سیاه چادر خود نیازمند دریافت پنل خورشیدی هستند که در این زمینه توزیع این تجهیز در میان یکهزار و ۸۵۰ خانوار در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون شمار کمی از خانواده‌های عشایر خراسان شمالی از پنل خورشیدی بهره مند شدند، افزود: تلاش داریم تا پنل خورشیدی تمامی عشایر استان با همکاری وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان تامین شود.

توزیع ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی امسال با همکاری وزارت نیرو تامین شد و در اختیار عشایر استان قرار گرفت.

محمدی کوشکی ادامه داد: این پنل های خورشیدی ۱۰۰ واتی است و برای تامین هر دستگاه پنل حدود ۱۷۰ میلیون ریال هزینه می شود که ۱۰ درصد از این میزان به وسیله عشایر و مابقی به وسیله دولت تامین می شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد و این دامداران ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که به طور میانگین ۲۵ درصد از گوشت قرمز این استان را تامین می‌ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha