۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85632345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت بیشترین ولادت بوشهری ها در ۵ سال اول زندگی زوجین

بوشهر- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، گفت: ۳۶.۵ درصد از ولادت ها در پنج سال اول زندگی زوجین بوشهری به ثبت رسیده است.

«اسکندر پاسالار» روز نشبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۶ هزار و ١٣٧ ولادت در استان بوشهر به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٣.٢ کاهش داشته است.

وی افزود: ۱۷۹ ولادت در تابستان بیشتر از فصل بهار امسال بوده که نشان از افزایش ۶ درصدی میزان ولادت ها در استان دارد..

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: از میان نوزادن متولد شده در این مدت، سه هزار و ٢٢٠ نوزاد پسر و ٢ هزار و ٩١٧ نوزاد دختر است.

افزایش تولد پسران به نسبت دختران در بوشهر

پاسالار با بیان اینکه طی ۲ ماهه امسال به ازا هر ۱۰۰ دختر نزدیک به ١١١ پسر متولد شده است، گفت: این نسبت جنسیتی در مدت مشابه سال گذشته ١٠٨ بوده که نشان می دهد متولدین پسر در استان بوشهر بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید

بیش از ۱۳ هزار ولادت در استان بوشهر ثبت شد

صعودی‌شدن روند ولادت در بوشهر پس از هفت سال

کاهش هفت درصدی تولد در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، میانگین سن مادران در استان را نسبت به میانگین کشوری بیشتر عنوان کرد و افزود: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند ٢٧.۶ است که این میانگین در کشور ٢٧.۴ ثبت شده است.

میانگن سن مادران در استان بوشهر بالاتر از نرخ کشوری

پاسالار، با اعلام این موضوع که در شهرستان دیلم مادران به طور میانگین در سن ٢۵.١ سال دارای فرزند می شوند و این شاخص از میانگین استانی کمتر است، تاکید کرد: میانگین سن مادران در سه شهرستان بوشهر، گناوه و جم از میانگین استان و کشور بیشتر است.

وی عنوان کرد: ٧٢.٧ درصد از ولادت های استان مربوط به مادران کمتر از ٣۵ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، یادآور شد: بیشترین ولادت های استان مربوط به مادران ٣٣ ساله و پدران ٣۴ ساله است.

وی، به فاصله ازدواج زوجین تا فرزندآوری اشاره کرد و افزود: ٣۶.۵ درصد از ولادت ها در پنج سال اول زندگی زوجین، ٢٨.٧ ولادت ها در فاصله ۶ تا ١٠ سال و ٣٣.٨ درصد از ولادت ها پس از گذشت ١٠ سال از زندگی زوجین رخ می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha