نوید کارآفرینان اصفهانی برای ایجاد تحول اقتصادی در استان

اصفهان- ایرنا- جمعی از کارآفرینان اصفهانی در حضور معاون راهبردی رییس جمهور با بیان چالش‌های موجود در کشور بر ضرورت همکاری دولت و بخش خصوصی برای ایجاد تحول اقتصادی در استان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، کارآفرینان اصفهانی روز شنبه در آیین آغاز به کار مرکز ارتباط(Focal Point) اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا (ACD) که با حضور محمدجواد ظریف برگزار شد، بر ضرورت همکاری دولت و بخش خصوصی در راه رفع موانع موجود و بهبود شرایط کسب و کار تاکید کردند و خواستار تغییرات اساسی در سیاست‌های اقتصادی کشور شدند.

نوید کارآفرینان اصفهانی برای ایجاد تحول اقتصادی در استان

یکی از کارآفرینان شناخته شده اصفهان در این آیین با اشاره به ۱۱ اَبَرپروژه‌ای که در استان اجرا کرده است، گفت: در نشست رییس جمهور با کارآفرینان، دفترچه پنج صفحه‌ای را تقدیم کردم که می‌تواند بعنوان راهنمایی برای دستیابی به درآمد پایدار در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

مسعود صرامی افزود: در صورت توجه به اصول راهنمایی ارائه شده در این دفترچه، می‌توان تا سال ۱۴۰۵ آب را به زاینده‌رود بازگرداند، این امر با کمک کارآفرینان انجام خواهد شد و به بهبود زندگی اصفهانی‌ها کمک خواهد کرد.

وی همچنین وعده داد که در سه ماه آینده، ترافیک شهری اصفهان را با ساخت۲۰۰ هزار محل پارک خودرو در نقاط مختلف و پرترافیک شهر کاهش دهد.

صرامی گفت: با اجرای این طرح، می‌توان مصرف بنزین را تا ۴۰ درصد کاست و درآمد ناشی از تفاوت بودجه آن را برای اصفهان هزینه کرد.

کارآفرین و صادرکننده تجهیزات برقی نیز در این نشست به چالش‌های صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات و تولید نباید به یک پارامتر تنبیهی تبدیل شود.
نوید وفایی افزود: فرایندهای تولید در کشور ما هنوز جلسه‌محور است و باید اجازه دهیم «اقتصاد لیبرال» در ایران شکل بگیرد و در راه فعالیت بخش خصوصی ممانعت ایجاد نشود.
رضوان جابری کارآفرین و مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدی در اصفهان نیز به پیچیدگی‌ اخذ مجوزهای دولتی اشاره کرد و گفت: امروز اگر کسی بخواهد فرایندی را از ثبت سفارش و اصلاح پروانه بهره‌برداری انجام دهد، دشواری‌های زیادی در مقابلش وجود دارد و ما اکنون به جای تمرکز بر خلق ارزش‌ها، تمرکز را بر بوکروراسی اداری گذاشته‌ایم.

جابری، چند نرخی بودن ارز، نوسانات اقتصادی، اقتصاد بسته و مشکلات ناترازی انرژی را از مهمترین چالش‌های اقتصادی کشور دانست و افزود: اصلاح تک نرخی شدن ارز و اقتصاد باز از درخواست‌های فعالان اقتصادی است.
وی ایجاد انگیزه و امید را در کنار توسعه کسب و کار لازم دانست و بر ضرورت حمایت دولت از کسب و کارها برای ممانعت از مهاجرت جوانان نخبه تاکید کرد.

مهدی روشنی کارآفرین دیگر از شهر گلپایگان نیز به تاثیرات منفی تحریم‌ها بر مهاجرت و خودکشی‌ها اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد افرادی که مهاجرت می‌کنند در کشورهای دیگر به حاشیه می‌روند و گاهی حتی به بن بست می‌رسند.

وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت در حوزه تحریم گفت: مباحثی که تاکنون در این حوزه اعلام شده، همواره شعاری و در عمل نیز بسیار متفاوت بوده است.

وی از معاون راهبردی رییس جمهور خواست: در یک برنامه کوتاه‌مدت به حل مشکلات صنعتی ناشی از تحریم‌ها کمک کند تا همیشه پرچم ایران بالا نگه داشته شود.

در این نشست که علاوه بر کارآفرینان، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان حضور داشتند، کارآفرینان اصفهانی بر عزم و اراده ‌خود در کنار دولت برای ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در جامعه و اقتصاد کشور تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha