محور پرحادثه چنداب - گرمسار در محدوده سردره استان سمنان اصلاح می‌شود

سمنان - ایرنا - رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرمسار با بیان اینکه محدوده سردره در محور چنداب - گرمسار از نقاط پرحادثه جاده‌ای است که عملیات اصلاح آن از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز شد، گفت: عملیات روسازی و آسفالت این طرح در حال اجرا است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال جاری تکمیل و افتتاح می‌شود.

حمید میراخورلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح محور چنداب - گرمسار در محدوده سردره شامل تعویض نیوجرسی، روسازی و آسفالت و تعریض محور به طول پنج کیلومتر می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارداد تعویض نیوجرسی‌های محدوده سردره با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال منعقد شده است، اضافه کرد: اجرای طرح روسازی و آسفالت نیز با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرمسار با اشاره به اینکه قرارداد طرح تعریض محور چنداب - گرمسار در محدوده سردره با اعتبار ۵۰۰ میلیادرد ریال منعقد شده است، ادامه داد: نصب تابلو علایم و عملیات زیرسازی برای تعریض محور انجام شده است که با تکمیل آن، محدوده سردره به لحاظ ایمنی اصلاح می‌شود.

میراخورلی خاطر نشان کرد: ۵۰۰ متر از طول محور چنداب - گرمسار در محدوده سردره به دلیل اجرای عملیات زیرسازی فاقد روشنایی است که بعد از تکمیل آن، اتصال شبکه برق برقرار و مسیر روشن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گردنه آهوان، محور آرادان- گرمسار، محور گرمسار- ایوانکی، محور میامی- سبزوار- عباس آباد و محور دامغان- سمنان از محورهای پرتصادف استان سمنان است.

گستره جاده‌های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند، در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

گردنه آهوان و محورهای آرادان- گرمسار، گرمسار - ایوانکی، میامی - سبزوار - عباس آباد و دامغان - سمنان، از محورهای پرتصادف استان سمنان است و محور دامغان- معلمان- جندق، منطقه ری آباد شاهرود، منطقه کالپوش و جاده نظامی سمنان، از راه‌های ارتباطی فرعی پرتصادف استان سمنان است و برای کاهش سوانح رانندگی نیازمند بازسازی هستند.

۳۴۶ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در حوزه گرمسار و ۲۲۷ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در حوزه استحفاظی آرادان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha