پاسخ مدیرکل پزشکی قانونی کرمان به انتقاد از کمبودها در شرق استان

کرمان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان در واکنش به انتقاد برخی رسانه ها از کمبودها در عرصه پزشکی قانونی واقع در شرق استان و بم گفت: از طرح ایرادها و انتقادها استقبال می کنیم اما انتظار می رود که موارد رسانه ای مطرح شده منطبق با حقایق باشد، چرا که برخی مطالب مطروحه در فضای مجازی خلاف واقعیت بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مسعود قادی پاشا روز شنبه در نشست شورای قضایی استان کرمان افزود: در حد امکان فضای لازم برای مراجعان پزشکی قانونی در شهرستان بم فراهم شده است اما در مواردی مشاهده می شود که به همراه یک متوفی، بالغ بر ۲۰۰ نفر در این اداره حضور می یابند و این در حالی است که تنها ۲ یا سه نفر برای پیگیری کارها اقدام می کنند و از آنجا که فضای موجود جوابگوی این حجم از مراجعه نخواهد بود، بقیه مجبور می شوند در فضای بیرون از اداره منتظر بمانند.

وی با اشاره به وضعیت پزشکی قانونی شرق استان کرمان و شهرستان بم بیان کرد: این شهرستان براساس میانگین های کشوری یک نیروی پزشک و یک نیروی اداری کمبود داشته که در حال حاضر این کمبودها برطرف شده و در حوزه بهبود فضای فیزیکی نیز اقداماتی در دست انجام است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان اشاره با بیان اینکه ساختمان پزشکی قانونی در زلزله بم دچار آسیب شده بود، گفت: دولت در راستای احداث ساختمان جدید پزشکی قانونی اقدام کرده که این فضا در حال حاضر نیاز به بهبود وضعیت دارد و اقدامات لازم از سوی پیمانکار تعیین شده، در دست انجام است.

پاسخ مدیرکل پزشکی قانونی کرمان به انتقاد از کمبودها در شرق استان
قادری پاشا مدیرکل پزشکی قانونی کرمان

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی وظیفه نگهداری اجساد را بر عهده ندارد، خاطرنشان کرد: در این رابطه مقرر شده است که در شرق استان هماهنگی های لازم بین پزشکی قانونی، شهرداری و بیمارستان صورت گیرد تا در صورت پربودن سردخانه هر یک از این واحدها، نسبت به نگهداری اجساد در سایر سردخانه های موجود اقدام شود.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر برخی رسانه ها از کمبود فضا و امکانات در پزشکی قانونی شرق کرمان که در بم ارائه خدمت می دهد، مطالبی منتشر کرده بودند.

قادری پاشا همچنین گفت: با توجه به مشکلاتی که برای جابه‌جایی زندانیان جیرفت به مرکز استان در راستای انجام کمیسیون های روانپزشکی وجود دارد، در نظر است با فراهم آمدن زیرساخت های لازم بتوانیم در آینده نزدیک کمیسیون های این افراد را به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس مرکز پزشکی قانونی جیرفت با اداره کل پزشکی قانونی استان، برگزار کنیم تا از جا به جایی مددجویان از شهرستان جیرفت به مرکز استان جلوگیری شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان همچنین به تشریح برخی از عملکردهای این اداره کل پرداخت و گفت: در ۶ ماه اول سال جاری ۳۲ هزار و ۷۰۰ مورد خدمات معاینه ای و یک هزار و ۹۸۶ مورد پرونده در حوزه تشریح در پزشکی قانونی استان کرمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کمیسیون های پزشکی نیز طی این مدت ۳۹۸ پرونده بررسی شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

قادری پاشا با اشاره به انجام ۱۸۴ مورد آزمایشات ژنتیک، بیان کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در پزشکی قانونی استان کرمان متناسب با میانگین کشوری و برنامه ریزی شده است که مدت زمان ارائه این خدمات کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha