به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایمان مهرآیین روز شنبه با بیان اینکه در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ۸۰ بخش فعال است، افزود: در این مدت نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ درخواست تعمیرات تجهیزات پزشکی در این مرکز درمانی به ثبت رسیده که تاکنون بیش از ۸۶ درصد دستگاه ها تعمیر و بازچرخانی شدند.
وی بیان کرد: این اقدام نه تنها به افزایش کارایی و امنیت تجهیزات کمک کرده، بلکه منجر به بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران نیز شده است.
مسوول تجهیزات پزشکی بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه توسعه و مدیریت تجهیزات پزشکی یکی از ارکان اصلی در ارائه خدمات درمانی مدرن است، گفت: واحد تجهیزات پزشکی بهعنوان اولین گام در مدیریت صحیح و کارآمد تجهیزات، نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش ایمنی و عمر مفید دستگاهها ایفا میکند.
وی افزود: این واحد با استفاده از نیروهای متخصص مهندسی پزشکی و اجرای دقیق اقدامات عملیاتی و مدیریتی، در کاهش هزینهها و بهبود ارائه مراقبتهای پزشکی تأثیر بسزایی دارد. مدیریت بهینه تجهیزات پزشکی یکی از عوامل اساسی در کاهش هزینههای بیمارستان و ارائه خدمات بهتر به بیماران است.
مهرآیین همچنین با اشاره به مشکلاتی که گاهی در فرآیند تعمیرات پیش میآید، ادامه داد: بعضی از تعمیرات به دلیل محدودیتهای مالی بیمارستان و تأمین نشدن به موقع قطعات زمانبر میشود، اما تلاش می شود بیشتر تعمیرات در داخل بیمارستان و با استفاده از نیروی متخصص داخلی انجام شود.
وی ضمن اشاره به اجرای ۶ دوره آموزشی تخصصی برای پرستاران و دانشجویان مهندسی پزشکی گفت: این دورهها با هدف آموزش استفاده از دستگاههای جدید و آشنایی با اصول پیشرفته مهندسی پزشکی برگزار شدهاند و تأثیر قابل توجهی بر ارتقای دانش کادر درمان دارد.
به گزارش ایرنا، بیمارستان امام رضا که از موقوفات آستان قدس رضوی است، به صورت قرارداد بلند مدت ۴۰ ساله در اجاره وزارت بهداشت میباشد. بیمارستان امام رضا به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای یک هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است.
۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مشهد مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.
نظر شما