کشاورزی، ظرفیت ممتاز همکاری تهران و دارالسلام

تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزی را ظرفیت ممتاز همکاری تهران و دارالسلام دانست و گفت: ایران مایل است در برابر تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز خود، خدمات فنی و مهندسی به تانزانیا صادر کند.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، «غلامرضا نوری قزلجه» که در راس هیاتی متشکل از تجار و بازرگانان ایرانی به تانزانیا سفر کرده است، امروز در مراسم آغاز نشست کمیسیون مشترک دو کشور گفت: ایران مصمم به توسعه روابط با تانزانیا است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: ما تانزانیا را اقتصاد بزرگ می‌دانیم که از نظر ژئواستراتژیک نقش محوری برای دسترسی چند کشور آفریقایی به آب‌های آزاد دارد.

نوری قزلجه، همکاری‌های فرهنگی و گردشگری را از دیگر زمینه‌های مورد توجه دو طرف خواند و افزود: از آن جمله رابطه تاریخی ایران و زنگبار است و با همکاری ارزشمند وزارت امور خارجه در تسهیل و فعال شدن سفارت تانزانیا در کشورمان، گستره روابط دو کشور توسعه مطلوبی خواهد یافت.

کشاورزی، ظرفیت ممتاز همکاری تهران و دارالسلام

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به همراهی هیاتی ایرانی از تجار و بازرگانان در این سفر، گفت: آمادگی داریم در حمل و نقل دریایی، همکاری‌های اتاق بازرگانی و دیگر زمینه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های مغفول در روابط ایران و تانزانیا استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که اسناد مورد توافق، زمینه‌ساز رشد همکاری‌های دو کشور شود و پس از برگزاری این نشست‌ها و دیدار مقامات عالی، اسناد همکاری عملیاتی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha