۲۴۸ برگزیده جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجلیل شدند

اردبیل –ایرنا- ۲۴۸ نفر از برگزیدگان بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز شنبه طی آیین با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این آیین چهار برگزیده ملی، ۴۵ برگزیده کشوری و ۱۹۹ نفر از برگزیدگان استانی از میان ۶ هزار و ۳۴۸ نفر ثبت نام کننده و شرکت کننده شامل دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین، با تاکید بر لزوم توجه ویژه در مراکز دانشگاهی همراه کسب علم گفت: امروز جامعه علمی و دانشگاهی ما تشنه کسب معارف اسلامی و قرآنی است.

مسعود حبیبی افزود: ما در مراکز علمی و دانشگاهی هر چه با قرآن و معارف متعالی آن مانوس باشیم، مشکلات فردی و اجتماعی کمتر می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت کسب علوم و دستاوردهای بشری برای کسب قدرت و عزت در داخل کشور و نظام جهانی بیان کرد: ما وظیفه داریم در ابعاد نظامی، علمی و فناوری خود را تقویت کرده و برای کسب اقتدار تلاش کنیم و برای رسیدن به این هدف نیازمند وفاق و انسجام داخلی و کسب معارف متعالی ملهم از قرآن کریم هستیم.

۲۴۸ برگزیده جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجلیل شدند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به تاکید قرآن برای استفاده از عقل و تدبیر در امور اداره جامعه و زندگی اظهار کرد: اگر ما در این مسیر گام برداریم، دیگران جرات نخواهند کرد که به کشور ما نگاه سوء داشته باشند.

وی بر لزوم توجه به عمق مفاهیم قرآنی و بهره گیری ژرف از معارف این کتاب الهی به عنوان هدایتگر راه زندگی گفت: در مسیر علمی و کسب علوم دانشگاهی هم ما نیازمند این هستیم که بین قرآن و معنویت با سلامت ارتباط برقرار کنیم.

حبیبی همچنین تبیین مفاهیم قرآنی را از جمله وظایف و الزامات زندگی افراد مجرب و مسلط به معارف دینی و قرآنی دانست و اضافه کرد: هر تلاشی در این عرصه ارزشمند است و ما وظیفه داریم که در کنار وظایف خاص زندگی، اندک بهره خود از دریافت معارف قرآنی را به مردم نیز منتقل کنیم.

وی خواستار ایجاد کرسی‌های قرآن و سلامت در مراکز دانشگاهی شد و افزود: در استان اردبیل بزرگان زیادی در عرصه علم و ادب و سلامت فعال بوده و هستند که مجهز و مانوس به مفاهیم قرآنی بوده و با الهام از این دریای بیکران، در امور خیریه نیز مشارکت جدی و فعال دارند.

۲۴۸ برگزیده جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجلیل شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل نیز در این آیین، با اشاره به راه افتادن جریان توجه و انس گرفتن با قرآن در مراکز دانشگاهی از سوی کارکنان، استادان و دانشجویان گفت: کسب علوم و معارف قرآنی در کنار کسب علوم تجربی و بشری، برای حیات معنوی انسان امروز بسیار ضروری است.

عملی محمدیان اردی، قرآن را هدایتگر حرکت انسان در صراط مستقیم و عبودیت در برابر خالق هستی دانست و افزود: ترویج قرآن و معارف اسلامی حداقل ترین کار خدمت به قرآن و کسب رضایت خداوند به شمار می رود.

وی کارهای هنری و ادبی در حوزه معارف قرآنی را جزئی از خدمت نوع بشر به کتاب آسمانی قرآن برشمرد و برگزاری این جشنواره را گامی در جهت خدمت به ترویج علوم و معارف قرآنی خواند.

۲۴۸ برگزیده جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجلیل شدند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل و دبیر این جشنواره نیز با اشاره به رقابت درون دانشگاهی و رقابت منطقه ای و کشوری شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: در مجموع برای حضور در این جشنواره ۶ هزار و ۳۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند.

مهدی رهبر افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت، در بخش کمی از بین ۶۷ مرکز دانشگاهی شرکت کننده، رتبه اول و در بخش کیفی نیز از میان همین تعداد مرکز دانشگاهی شرکت کننده رتبه دوم را کسب کرده است.

وی بیان کرد: در این جشنواره، ۴۵ نفر از شرکت کنندگان استان اردبیل به صورت کشوری حائز رتبه شده اند که ۱۳ نفر از آنها جزو برگزیدگان آوایی، ۱۸ نفر جزو برگزیدگان معارفی، ۲ نفر جزو برگزیدگان ادبی، هشت نفر برگزیده هنری، یک نفر برگزیده پژوهشی و یک نفر نیز برگزیده فناوری هستند.

به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری این جشنواره، با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک واحد خوابگاه متاهلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل افتتاح شده و ۲ کتاب مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی و هنری و معارف دینی این دانشگاه نیز رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha