ادارات و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی به تعهد خود برای توسعه رشته های هنرستانی عمل کنند

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رشته های هنرستانی با توجه به تاکیدات قانونی و توسعه ای، باید در این استان از همه نظر ارتقا یابند و توجه ویژه به این بخش از سوی نهادهای مسوول بسیار ضروری بوده و ادارات و بخش خصوصی به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: موضوع هنرستان‌های جوار صنعت و ارتقای رشته‌های فنی و حرفه‌ای با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه جلسات تخصصی و ویژه برگزار شده است، افزود: مجموعه‌های مختلف برای ساخت و تجهیز این هنرستان‌ها وعده داده‌اند و البته هر مشکلی در این زمینه شکل گیرد، باید بررسی شود تا به نتیجه مثبت دست یابیم.

وی اضافه کرد: باید برای این امر تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری نهایی شود که سازمان‌ها و بخش خصوصی به تعهد خود عمل کنند.

معاون استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: ساخت مدارس جدید که قرار بود تا پایان آبان تحویل شود، باید با جدیت اجرایی شده و دانش‌آموزان در محیط آموزشی بهتر تحصیل کنند.

ابراهیمی با تاکید بر لزوم مدیریت آموزش و پرورش در حوزه کمک به دانش آموزان کم بضاعت افزود: مجموعه‌ کمک های ارگان ها و نهادهای مختلف در تامین نوشت ‌افزار و اقلام تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند نباید خارج از چهارچوب آموزش و پرورش باشد و تمام اقدامات باید با متولی‌گری آموزش و پرورش انجام می‌شد.

وی ادامه داد: این امر نباید با اقدام مستقیم دستگاه‌ها انجام شود و تمام مسوولیت باید با خود آموزش و پرورش باشد.

وی بیان کرد: در بحث توزیع اقلام برای نیازمندان، اولویت باید با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد و پس از آن سایر اقشار شناسایی شده را مدنظر قرار دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: استانداردسازی مدارس و مهد کودک‌ها با تشکیل جلسه و بررسی زوایای مختلف موضوع پیگیری و رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۸۰ هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان تشکیل می دهند.

از این تعداد نیز ۶۰ درصد در مقطع ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند؛ از مجموع دانش آموزان متوسطه دوم در استان ۷۰ درصد در شاخه نظری و ۳۰ درصد از شاخه فنی و حرفه‌ای اشتغال به تحصیل دارند.

این استان دارای پنج هزار مدرسه با ۲۵ هزار کلاس درس است.

۲۵۷ هنرستان در آذربایجان غربی فعال است که ۱۰۷ هنرستان دخترانه و بقیه پسرانه، ۹۵ هنرستان استان فنی و ۱۶۲مورد هنرستان کار دانش است همچنین تنوع رشته در فنی ۳۰ رشته و در کاردانش ۶۹ رشته است.

تراکم کلاسی استان در فنی حرفه‌ای بیشتر است ولی در کاردانش پایین تر است به گونه ای که تعداد دانش آموزان فنی در کلاس دهم ۲۲.۶ نفر، در یازدهم فنی ۲۲.۵۹ نفر و دوازدهم ۲۰.۳ نفر بوده و در رشته کاردانش هم تراکم کلاسی در پایه دهم ۲۱.۳ نفر، یازدهم ۱۸.۳ نفر و دوازدهم ۱۷.۱ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha