موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ایران در کازان خواهد بود/دیدار پزشکیان با سران گروه بریکس

استانبول - ایرنا - وزیر امور خارجه گفت: موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ما در آخر هفته جاری در اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خواهد بود و ملاقات‌های دوجانبه‌ای بین رئیس جمهور با سران کشورهای عضو و دیگر کشورهایی که به عنوان مشارکت کننده و ناظر دعوت شدند، تنظیم شده است.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی عصر شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ برای شرکت در نشست ۳+۳ در ترکیه حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا در خصوص دستاورد رایزنی‌های انجام شده در منطقه و تقویت حمایت از فلسطین اظهار داشت: اکنون یک درک و نگرانی مشترکی نسبت به حملات و جنایاتی که از سوی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان انجام می‌شود، در میان کشورهای منطقه ایجاد شده است.

وی گفت: این مهمترین کاری بود که باید در منطقه انجام می‌شد تا کشورهای این منطقه به یک فهم و نگرانی مشترک در خصوص سیاست‌های رژیم صهیونیستی برسند و طبیعی است وقتی که شرایط اینگونه میشود اقداماتی هم متعاقباً انجام خواهد شد.

عراقچی بیان کرد: پیرو این موضوع رایزنی‌ها و مشورت‌هایی بین کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در جریان است و مجموعه این رایزنی‌ها بسیار موثر بوده برای اینکه یک صدای واحد در سطح بین المللی برای توقف درگیری در لبنان و غزه و ایجاد آتش بس پدید آمده است و این صدا هر روز در حال قوی تر شدن است و این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه افزوود: موج بعدی اقدامات ما در آخر هفته جاری در اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خواهد بود و ملاقات‌های دوجانبه‌ای بین آقای پزشکیان با سران کشورهای عضو از جمله روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی و دیگر کشورهایی که به عنوان مشارکت کننده و عضو ناظر دعوت شدند، تنطیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس یک حضور گسترده و یک فرصت بسیار مناسب برای رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای مختلف است و از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه کشور که در صدر هیاتی دیپلماتیک و به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز وارد ترکیه شده بود، با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

عراقچی در تداوم سفرهای منطقه‌ای خود به منظور رایزنی با مقامات کشورهای مختلف منطقه در خصوص لزوم توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان از روز چهارشنبه‌ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ به امان پایتخت اردن و پس از آن به قاهره مصر سفر کرد و دیدارها و مشورت‌های خوبی را با مقامات ارشد این دو کشور انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha