عضو ارشد حماس: نسل‌کشی کامل فلسطینی‌ها در شمال نوار غزه به دست اسرائیل جریان دارد

تهران– ایرنا– یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به اعدام یا بازداشت هر کس که از غزه خارج شود، تاکید کرد رژیم اسرائیل در حال نسل‌کشی کامل فلسطینی‌ها در شمال است و از دو هفته پیش تاکنون، هیچ گونه کمک بشردوستانه‌ای وارد این بخش از نوار غزه نشده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، «سامی ابوزهری» در این باره گفت: رژیم صهیونیستی از ۱۵ روز پیش تاکنون، حملات فاشیستی خود به شمال نوار غزه را آغاز کرده است.

ابوزهری افزود: رژیم اشغالگر، روزانه دهها ساختمان مسکونی را تخریب و از ورود غذا و سوخت به این منطقه جلوگیری می‌کند.

سامی ابوزهری تصریح کرد: آنچه در استان شمال نوار غزه در جریان است، یک نسل کشی کامل است.

عضو ارشد جنبش حماس با درخواست از جامعه جهانی برای اقدام مؤثر و جدی برای اعمال تحریم علیه رژیم فاشیستی صهیونیستی اعلام کرد: رژیم اشغالگر به سیاست گمراه کردن افکار عمومی درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه ادامه می‌دهد.

سامی ابوزهری همچنین تاکید کرد: هدف رژیم اشغالگر از قطع شبکه‌های ارتباطی از شمال نوار غزه، سرپوش گذاشتن بر جنایاتش است.

عضو ارشد جنبش حماس خاطرنشان کرد: از بیش از دو هفته پیش تاکنون، هیچ گونه کمک بشردوستانه‌ای وارد این بخش از نوار غزه نشده است.

سامی ابوزهری در پایان گفت: رژیم صهیونیستی کلیه کسانی را که درصدد خروج از مناطق شمال نوار غزه هستند، اعدام یا بازداشت می‌کند.

به گزارش ایرنا، «عبدالباری عطوان» روزنامه‌نگار فلسطینی و سردبیر پایگاه «رأی الیوم» امروز شنبه با اشاره به شرایط فاجعه‌بار شمال نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه نوشت: ساکنان شمال نوار غزه در معرض نسل کشی تمام عیار قرار دارند و ارتش اسرائیل، ساکنان این منطقه را داخل خانه هایشان و در خیابان‌ها زنده می‌سوزاند. این رژیم، بیمارستان ها و هر جنبنده‌ای را هدف قرار می دهد.

عطوان افزود: ساکنان شمال غزه، محاصره شده و گرسنه و با مرگ و حملات هوایی و زمینی اسرائیل روبرو هستنند؛ آب و غذا و حتی دارو ندارند. طی ۱۰ روز اخیر ۴۰۰ نفر از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده اند. نیروهای ارتش اشغالگر شبانه یورش می برند، منازل را مین گذاری و پس از قرار دادن بشکه های انفجاری در خیابان، آنها را از راه دور منفجر می کنند؛ اشغالگران هر آنکه را در این منازل است می کشند و می سوزانند و این اقدامات با چراغ سبز غرب و حامیان اسرائیل و برخی از کشورهای عربی رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha