۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85633131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استان زنجان به مقصد گردشگری تبدیل شده است

۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85633131
استان زنجان به مقصد گردشگری تبدیل شده است

زنجان - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرهای استان، زنجان را به مقصد گردشگری تبدیل کرده است.

داود آبیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت تخت های مراکز اقامتی استان در تابستان امسال به صورت ۱۰۰ درصدی پر شد که این میزان اشغال در هیچ دوره و فصلی در استان سابقه نداشت.

وی با بیان اینکه این رخداد مهم بیانگر توسعه حوزه گردشگری و برخورداری مردم استان از اقتصاد گردشگری است، اضافه کرد: تلاش می کنیم با برنامه ریزی مدون و برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری در ابعاد مختلف ملی، منطقه‌ای و محلی داشته های استان را به خوبی در سطح کشور معرفی کنیم.

این مسوول افزود: خوشبختانه این موضوع تا حدود زیادی در استان محقق شده و از طرفی ریسک سرمایه گذاری گردشگری نیز در استان کاهش یافته است و این مهم می تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تقویت زیرساخت های گردشگری استان را به همراه داشته باشد.

وی گفت: در همین راستا کمیته فنی سرمایه گذاری استان هر دوهفته یکبار برگزار و موافقت اصولی با درخواست های سرمایه گذاری صادر می شود که نشانگر اقبال سرمایه گذاران به حوزه گردشگری زنجان است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان با بیان اینکه استانداردسازی تاسیسات گردشگری را مورد توجه قرار داده ایم، گفت: ارائه خدمات با کیفیت در تاسیسات گردشگری اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری استان، شمار تورهای گردشگری استان را از ۳۰ به ۱۴۰ مورد افزایش داده و بر اقتصاد استان تاثیر گذاشته است، گفت:تداوم و استمرار رونق گردشگری زنجان نیازمند همراهی دستگاه های متولی است.

آبیان با اشاربه برگزاری مطلوب جشنواره ملی آش ایرانی به رغم بسیاری از مشکلات و کمبودها، ادامه داد: در مدت برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی از ۱۶ تا ۲۰ مهر، ۲۵۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند و رکوردی جدید در این خصوص ثبت شد.

استان زنجان با حدود یک هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha