۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85633392
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

قزوینی ها شال و کلاه را آماده کنند

۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85633392
قزوینی ها شال و کلاه را آماده کنند

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: دمای هوای استان از اواخر وقت امروز تا پایان هفته کاهش محسوسی خواهد داشت.

مریم بهروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از امروز تا اواخر هفته جاری با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار و تراز میانی جو، ضمن روند کاهش محسوس دما، وزش بادهای شمالی و در ارتفاعات شمالی استان نیز شاهد پدیده مه و بارش های رگباری خواهیم بود.

وی ادامه داد: براین اساس برای روز چهارشنبه با توجه به گذر سامانه بارشی از استان، در اکثر مناطق بارش باران و با توجه به هوای سرد، در مناطق کوهستانی و سردسیر احتمال بارش برف نیز پیش بینی می شود.

صدور هشدار سطح نارنجی

بهروزی در ادامه به صدور هشدار سطح نارنجی در پی کاهش محسوس دما از سوی این اداره کل، خاطرنشان کرد: دمای هوا در برخی مناطق استان به آستانه صفر درجه هم خواهد رسید.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: صدور هشدار سطح نارنجی برای روز سه شنبه، اول آبان تا پنجشنبه هفته جاری خواهد بود، لذا با توجه به لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: به شهروندان استان توصیه می کنیم تا ضمن مدیریت در مصرف حامل های انرژی، رعایت احتیاط در رانندگی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و اتراق کردن در حریم و بستر رودخانه و مسیل ها را به عمل آورند.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آبگرم با ۶ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی و آبیک با ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۲ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha