۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85633463
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گنبدکاووس پیشرو سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در گلستان
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- گرفتن سند مالکیت تک برگ برای زمین‌های کشاورزی (زراعی و باغی) در راستای اجرای قانون جامع حدنگاری (کاداستر) مصوب ۱۳۹۳ با استقبال خوب کشاورزان گنبدکاووس مواجه شده و بهره‌برداران این شهرستان مرزی، پیشرو در گرفتن سند برای زمین‌های خود در استان گلستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از صدور سند مالکیت برای نزدیک به ۷۱ درصد زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان خبر داد و گفت: گنبدکاووس در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان مقام نخست را در اخذ سند مالکیت تک برگ دارد.

عبدالملک آرخی افزود: گنبدکاووس ۱۵۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد که تاکنون برای ۱۰۹ هزار و ۶۰۸ هکتار آن سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

وی، حدنصاب قانونی تفکیک و افراز در اراضی آبی را معادل ۵.۵ هکتار، زمین‌های دیم ۱۰ هکتار و در باغ‌های آبی چهار و باغات دیم ۱۰ هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: اما مطابق تبصره ۹ ماده ۱۰ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول مصوب ۱۴۰۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام، کشاورزان می‌توانند برای کلیه قطعات اراضی کشاورزی خود با هر مساحتی به شرطی که تصرفات مفروز و قانونی بوده و دارای بهره‌برداری کشاورزی باشد، سند شش دانگ بگیرند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس باتاکید برضرورت پیگیری و درخواست کشاورزان برای اخذ سند مالکیت تک برگ (کاداستر)، ادامه داد: اسناد دفترچه‌ای و قولنامه‌ای فاقد اعتبار هستند و در آینده خدماتی از سوی دولت به این نوع اسناد ارائه نخواهد شد.

آرخی افزود: از مراکز خدمات جهادکشاورزی و کارشناسان آن، کشاورزانی که سند دریافت کردند و نیز دهیاران و شوراهای روستایی درخواست می‌شود نسبت به اطلاع رسانی و ترغیب سایر کشاورزان جهت دریافت سند کاداستری اقدام کنند.

به گفته وی، هویت‌دار شدن زمین‌های کشاورزی، حذف اختلافات مالکیتی، افزایش بهره‌وری در تولید محصولات، اجرای طرح‌های یکپارچه‌سازی اراضی و برخورداری از سامانه آبیاری بافشار از جمله مزایای صدور سند مالکیت تک برگ است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و مقدار اراضی زراعی اشاره شده از شهرستان‌های مهم در تولیدات بخش کشاورزی استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha