۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85525541
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار هکتار زراعت بهاره و تابستانه در گنبدکاووس کشت شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا - مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۱۷۷ هکتار انواع هندوانه (خوراکی و آجیلی)، خربزه، خیار، گوجه فرنگی، آفتابگردان، سویا، ذرت علوفه‌ای، ماش، پنبه و شالی دراین شهرستان کشت شده است.

عبدالملک آرخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار زراعت بهاره و تابستانه در گنبدکاووس، ۲ هزار و ۱۶۸ هکتار آن «پنبه»، هزار و ۱۰۵ هکتار آن شالی و بقیه هم دیگر محصولات اشاره شده هستند.

وی پیش بینی کرد: سطح کشت زارعت بهاره و تابستانه در گنبدکاووس امسال تا هشت هزار هکتار افزایش یابد.

آرخی همچنین از پایان برداشت سه محصول زراعت پاییزه شامل «دانه روغنی کلزا، گندم و جو» در سال زراعی (۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) با تولید افزون بر ۳۶۵ هزار تُن محصول در گنبدکاووس و گفت: از میزان تولید افزون بر ۳۰۰ هزار تن آن گندم، ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا و ۴۵ هزار تُن جو است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری کشاورزان گنبدکاووس حدود ۱۳۶ هزار هکتار از زمین‌های خود را به کشت سه محصول گندم حدود ۱۰۰ هزار هکتار، جو حدود ۲۲ هزار هکتار جو و دانه روغنی کلزا ۱۴ هزار هکتار اختصاص دادند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از تحویل ۲۴۰ هزار تُن گندم تولید شده در گنبدکاووس به مراکز خرید در این شهرستان و شهرهای همجوار خبر داد و اضافه کرد: ۶۰ هزار تن از تولید این محصول هم در اختیار کشاورزان قرار دارد.

آرخی با قدردانی از پیگیری‌های مسئولان گلستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای واریز ۵۰ درصد بهای محصول تحویلی کشاورزان به مراکز خرید، خواستار استمرار پیگیری‌ها برای واریز باقیمانده مطالبات این قشر زحمتکش شد.

وی ادامه داد: شرایط خوب اقلیمی و بارش‌های مناسب، تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مانند بذرهای گواهی شده، انواع کود شیمیایی، تامین سوخت و ارائه نقطه نظرات فنی توسط کارشناسان جهادکشاورزی به‌ویژه در مبارزه با آفات و بیماری‌ها از عوامل اصلی در رشد چهار برابر تولید محصولات زراعت پاییزه در این شهرستان مرزی بود.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم تولیدات بخش کشاورزی استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha