تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۷ طرح ورزشی نیمه‌تمام دراستان وجود دارد گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌های نیمه‌تمام به ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمود سلیمی روز یکشنبه در نشست تعدادی از ورزشکاران و مسوولان هیات‌های ورزشی استان با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: عملیات اجرای تعداد زیادی از این طرح‌ها از ۱۵ سال گذشته آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است و برای تکمیل هرچه سریعتر آنها علاوه بر اعتبارات دولتی به کمک و حمایت خیرین نیاز است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۱۹۰ مکان ورزشی زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان فعال است و با تکمیل این طرح‌های نیمه‌تمام سرانه فضای ورزشی استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرانه زیرساخت‌ها و مکان‌های ورزشی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان ۳۴ سانتیمترمربع است گفت: با احتساب زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پروش، دانشگاه‌ها، ادارات این سرانه به حدود ۲ متر می‌رسد، که برای استفاده مطلوب از فضاهای موجود باید، بخشی‌نگری حذف شود.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سلیمی اظهار داشت: در یک سال گذشته ۱۲ مکان ورزشی در استان بهره‌برداری شده و همزمان با هفته تربیت بدنی سه طرح و دهه فجر چهار طرح ورزشی دیگر نیز در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ندارد گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان هم‌اکنون در حال احداث است و تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

توسعه ورزش همگانی، ورزش محله‌محور و کوچه‌محور

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه فرهنگ ورزش همگانی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در محلات استان از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است تا شرایط حضور همه مردم استان به‌ویژه افراد شاغل و کم‌تحرک، از خدمات ورزش بهره‌مند شوند.

سلیمی اظهار داشت: امروز با توجه به کاهش تحرک و فعالیت افراد جامعه در تلاش هستیم جامعه را سمت تحرک، پویایی با ورزش تشویق کنیم.

یک‌هزار و ۷۰۰ قهرمان ورزشی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند

وی افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ نفراز ورزشکاران استان که در مسابقات جهانی، بین‌المللی و ملی مقام کسب کرده‌اند به عنوان قهرمانان ورزشی استان شناخته می‌شوند.

به گفته وی، سال‌گذشته ورزشکاران استان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو در رشته وزنه‌برداری و والیبال نشسته و امسال در مسابقات پارالمپیک و جهانی مقامهای برتر را کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره ظرفیت های موجود در حوزه ورزش گفت: وجود قله‌های بلند زردکوه بختیاری، سایت‌های پروازی منحصربفرد و خاص استان در سطح کشور و خاورمیانه و وجود رودهای خروشان ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران استان در قالب ۵۲ هیات ورزشی فعالیت دارند گفت: برای حمایت از ورزش معلولان و توانیابان در سطح استان مجموعه ورزشی خاص این قشر وجود ندارد.

به گفته وی، حمایت نکردن صنایع از ورزش و ورزشکاران استان، کمرنگ بودن حمایت و کمک خیرین از ورزش استان از مهمترین مشکلات و چالش‌های این حوزه است.

به گزارش ایرنا، ۲۵ مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha