۱۴۰ میلیارد ریال وام مسکن مددجویان بهزیستی خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال وام مسکن بلاعوض به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

صادق جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان تسهیلات در قالب کمک هزینه ساخت، خرید و دیعه مسکن به ۱۸۸ متقاضی از مددجویان، معلولان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شد.

وی افزود: تسهیلات پرداختی برای یکصد و ۱۱ خانوار ۲ معلول در قالب کمک هزینه ساخت مسکن، ۶۱ خانوار تک معلول و زنان سرپرست خانوار در قالب کمک به ساخت و خرید مسکن و ۱۶ نفر از مددجویان در قالب ودیعه مسکن پرداخت شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: بیشترین مشکلات و درخواست‌های مددجویان بهزیستی مربوط به اشتغال، مسکن و درمان جامعه هدف بوده است.

وی ادامه داد: برابر تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خانوارهای واجد شرایط تفاهم نامه مورد نظر از کمک‌های بلاعوض بهزیستی و تسهیلات ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین مسکن اقتصادی بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

مجموع معلولان تحت پوشش این اداره کل، ۲۴ هزار و ۲۲۰ نفر شامل اختلالات بینایی، روانی، ذهنی، جسمی، گفتار، شنوایی و صورت است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha