۲۳ هزار و ۸۵۵ تُن گندم در سال زراعی گذشته در قم تولید شد

قم - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با تلاش کشاورزان قمی در سال زراعی گذشته ۲۳ هزار و ۸۵۵ تُن محصول گندم با کیفیت بالا در مزارع آبی و دیم این استان تولید شد.

سید محمد سعادتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، پیرامون این موضوع بیان کرد: با توجه به پایان سال زراعی ١٤٠٢-١٤٠٣ در مهرماه جاری، گزارش تولید محصول گندم در قم نهایی شد، بر این اساس طی مدت یاد شده سطح زیر کشت گندم آبی استان پنج هزار و ٤٠٠ هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم یک‌هزار و ۹۰ هکتار بوده‌است که از این سطح میزان ٢٣ هزار و ٨٥٥ تن گندم تولید شد.

وی افزود: در همین راستا ١٦ هزار و ٩٦ تُن محصول گندم تولید شده در قم از طریق اداره غله و خدمات بازرگانی استان به صورت تضمینی و همچنین ٩٠٢ تُن در طبقات مختلف بذری توسط اتحادیه تعاون روستایی استان خریداری شد.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد میزان خرید تضمینی گندم در استان قم طی سال زراعی ١٤٠٢-١٤٠٣ نسبت به سال قبل از آن ١٠ درصد بیشتر بوده‌ و تمام مطالبات گندمکاران استان نیز پرداخت شده‌است.

۲۳ هزار ۸۵۵ تُن گندم در سال زراعی گذشته در قم تولید شد

به گزارش ایرنا، بخش کشاورزی قم در زمینه‌های مختلف در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری، رتبه هفتم تولید خاویار پرورشی، رتبه دهم ماهیان زینتی، رتبه سوم در تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ، رتبه سوم تولید توت و رتبه‌های ملی دیگر در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد.

این بخش ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال بیش‌از ۸۵۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha