کنترلرهای پرواز نقش مهمی در ارتقای امنیت پروازها دارند

شیراز- ایرنا- مدیرکل فرودگاه های فارس گفت: کنترلرهای پرواز و ترافیک هوایی نقش مهمی در ارتقای ایمنی پروازها و انتقال حس آرامش به مسافران دارند.

به گزارش ایرنا، فخرالدین کشاورز، یکشنبه همزمان با ۲۰ اکتبر روز جهانی مراقبت پرواز، در مراسم تجلیل از کنترلرهای ترافیک هوایی فرودگاه بین المللی شیراز افزود: مجموعه فعالان مراقبت پرواز در طول شبانه روز فشار بسیاری را تحمل می کنند تا پروازی به شکل ایمن انجام شود و شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی، با اشاره به شکل گیری تشکل صنفی مراقبت پرواز در دهه ۸۰ ادامه داد: این اتفاق در کشور برکات زیادی به همراه داشت و به دنبال آن شاهد تحولات بسیاری از جمله شکل گیری گروه‌های مختلفی در دل این تشکل و حضور در مجامع بین المللی جهت انعکاس توانمندی های متخصصان داخلی بودیم.

کنترلرهای پرواز نقش مهمی در ارتقای امنیت پروازها دارند

مدیرکل فرودگاه های فارس اظهار کرد: این تشکل صنفی با عضویت در اتحادیه جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی در ابعاد بین المللی فعالیت خود را گسترش داد.

کشاورز افزود: بنابراین روز کنترلر ترافیک هوایی این نیست که کنترلر در برج مراقبت فقط یک سری مجوزهای پرواز را صادر کند بلکه روز شکوفایی یک سری استعدادهای انسانی در یک تشکل صنفی است که برای معرفی کشور در عرصه بین الملل وارد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha