آغاز ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به برنامه توسعه‌ای فرودگاه‌های فارس

شیراز- ایرنا- مدیر کل فرودگاه‌های فارس، با اشاره به امضا و تبادل تفاهم‌نامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: این اتفاق سرآغاز ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به برنامه توسعه‌ای فرودگاه‌های فارس با محوریت فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز است.

فخرالدین کشاورز، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این تفاهم نامه که در محل وزارت راه و شهرسازی و با حضور مقام عالی وزارت به امضا رسید، ۲ شرکت بخش خصوصی برای انجام سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در فرودگاه شیراز اعلام آمادگی کردند.

او ادامه داد: یکی از این سرمایه گذاری‌ها در حوزه تخصصی هوانوردی است که ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما را شامل می شود و سرمایه‌گذار دیگر در بحث ساخت و راه اندازی مجموعه اقامتگاهی‌، تفریحی و گردشگری اقدام خواهد کرد.

وی، با اشاره به وجود فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های فارس اظهار کرد: از جمله این فرصت ها می‌توان به راه‌اندازی فرودشگاه‌های بزرگ، هتل، کلینیک خدمات خودرویی و آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماهای بدنه بزرگ اشاره کرد که در این زمینه آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

آغاز ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به برنامه توسعه‌ای فرودگاه‌های فارس

مدیر کل فرودگاه‌های فارس گفت: در جغرافیای استان فارس هشت فرودگاه وجود دارد که مهمترین آن فرودگاه شهید دستغیب شیراز است که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی چه در حوزه خدمات عمومی چه خدمات خاص صنعت هوانوردی فراهم است.

کشاورز افزود: تغییر راهبرد به منظور افزایش درآمدهای غیر هوانوردی یکی از اصول اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در سال جاری است، طبیعتا درخواست‌ها و نیازمندی هایی که از جانب سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی مطرح می‌شود نیز قابل بررسی و ارائه در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha