۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85633680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش تندباد در استان مرکزی تا سه‌شنبه ادامه دارد

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: وزش تندباد در نقاط مختلف این استان تا سه‌شنبه ادامه دارد.

رضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بررسی‌ها حاکی از عبور یک سامانه بارشی از نواحی شمالی کشور است که موجب بارش در نوار شمال کشور می‌شود و عمده فعالیت این سامانه در استان مرکزی به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک محلی است که کم و بیش تا روز سه‌شنبه تداوم دارد.

وی بیان کرد: سرعت وزش باد لحظه‌ای طی این مدت در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر به بیش از ۷۰ کیلومتر می‌رسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: همچنین احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده باران در برخی مناطق بویژه نیمه شمالی استان در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه و چهارشنبه وجود دارد.

مرادی عنوان کرد: به لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد از روز سه‌شنبه ابتدا از نیمه شمالی استان مرکزی و به تدریج سایر نواحی استان روند کاهشی دارد و به طور بسیار محسوسی سردتر می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی شده کمینه دما در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی به زیر صفر می‌رسد که می‌تواند منجر به خسارت به برخی محصولات زراعی و باغی در سراسر استان مرکزی شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: در این راستا، امروز (یکشنبه) هشدار سطح نارنجی کشاورزی شماره ۲ در خصوص کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از روز سه‌شنبه تا پایان هفته صادر شده است.

یک و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال تاکنون) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha