۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85633737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: باتوجه به وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال غربی، نفوذ گرد و خاک فرامنطقه ای از ظهر امروز تا عصر روز سه شنبه هفته جاری هشدار دریایی سطح نارنجی (اقدام ضروری) در این استان صادر شده است.

محمد رضا انصاری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: نوع مخاطره این هشدار وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت)، افزایش ارتفاع موج دریا (۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر) ، احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه ای بر روی دریا و کاهش دید

ساحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر را در برمی گیرد.

وی افزود: اثر مخاطره این پدیده افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌ شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر پیش بینی شده است.

انصاری یادآور شد: در همین راستا اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از بامداد فردا با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا روز سه شنبه، سواحل و فراساحل استان متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری های جوی بصورت بارش پراکنده باران، وزش تندباد لحظه ای، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می شود.

انصاری گفت: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و فردا در برخی نقاط باد و گرد و خاک پیش بینی شده است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا غربی، امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۱۰ تا ۳۶ و در سواحل جنوبی ۱۲ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا در همه مناطق ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و از بامداد فردا در همه مناطق ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر قابل تصور است.

انصاری اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۰ ، مد اول ساعت ۱۰:۱۵ ، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۳۵ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha