۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85633752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان: دستگاه سنجش آلودگی هوا در شوشتر نصب شود

اهواز- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر از اداره‌کل محیط زیست استان خواست تا به عنوان دستگاه ناظر و به منظور سنجش آلودگی هوا، دستگاه سنجش آلودگی در این شهرستان‌ نصب و راه اندازی کند.

به گزارش ایرنا، مهدی امیری یکشنبه در نشست شورای حفظ حقوق عامه با موضوع هوای پاک بیان کرد: با آغاز فصل برداشت محصول نیشکر در استان خوزستان برای پیشگیری از آلودگی هوای ناشی از سوزاندن بقای محصول، مسئولان شرکت‌ کشت و صنعت کارون (واقع در شهرستان شوشتر) نسبت به کنترل این فرآیند برای جلوگیری از آلوده شدن هوا اقدام کنند.

وی گفت: اداره جهاد کشاورزی باید نسبت به آموزش کشاورزان در خصوص مضرات ناشی از سوزاندن بقایای کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهد و نظارت مناسب برای جلوگیری از سوزاندن بقای کشاورزی داشته باشد.

امیری افزود: شرکت کشت و صنعت کارون نیز در یک زمان‌بندی و با انجام کار تحقیقاتی، اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از آلودگی هوا انجام و با برداشت سبز، از آلودگی هوا پیشگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر گفت: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف به جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

به گزارش ایرنا، دادگستری خوزستان سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی را جرم اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha