عدم ترخیص ۱۰۶ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی به‌دلیل ناتوانی صاحب کالا در پرداخت هزینه‌ها

تهران- ایرنا- تعداد ۱۰۶ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی مورد نیاز کشور که به گمرک بوشهر اظهار شده است، به دلیل اینکه صاحب کالا در  پرداخت هزینه‌های بندری و حقوق و عوارض گمرکی اقدامی نکرده، همچنان در محوطه‌های بندری بلاتکلیف مانده است.

به گزارش ایرنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، با اینکه تشریفات گمرکی این تعداد ماشین‌آلات راهسازی و متعلقات آنها توسط گمرک بوشهر به اتمام رسیده، اما با وجود پیگیری‌های این گمرک از صاحب کالا (سازمان آب منطقه‌ای بوشهر) جهت خروج سریع از محوطه‌های بندری و ترخیص قطعی، صاحب کالا به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های بندری و تعیین تکلیف حقوق و عوارض گمرکی متعلقه این کالاها، موفق به ترخیص آن نشد.

این گزارش حاکی است، یکی از دلایل عمده عدم ترخیص و خروج کالاها از گمرکات و معطلی آنها در محوطه‌های بندری، ناتوانی صاحب کالا جهت پرداخت هزینه‌های بندری و حقوق و عوارض گمرکی حتی با ضمانت‌نامه بانکی است که منجر به دپوی کالا به مدت طولانی در مبادی ورودی می‌شود.

بدیهی است در صورت اخذ مجوزهای ترخیص کالا و پرداخت به موقع حقوق و عوارض گمرکی، گمرک ایران آمادگی دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن تشریفات گمرکی کالاها را انجام و نسبت به خروج از محوطه‌های گمرکی و بندری و تحویل به صاحبان کالا اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha