معاون وزیر: خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

بیرجند- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یک واحد مسکونی تا یک ماه آینده به همه خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس که مشکل مسکن داشتند، واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان مالکی شامگاه یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی افزود: از مجموع متوفیان این حادثه که ۵۲ نفر هستند ۱۶ نفر اهل خراسان جنوبی بودند.

وی ادامه داد: به همه خانواده های متوفیان حادثه معدن طبس در این استان واحد مسکونی با تجهیزات و امکانات کامل اهدا می‌شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی این واحدها را از بنیاد مسکن خریداری کرده و تجهیزات نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: در حادثه تلخ انفجار معدن طبس شاهد جان باختن ۴۹ نفر در محل حادثه بودیم همینطور ۱۶ نفر مصدوم شده بودند که با مرگ مغزی سه نفر آنها، تعداد متوفیان به ۵۲ نفر رسید.

جواد قناعت افزود: از ۱۳ مصدوم باقیمانده این حادثه ۱۲ نفر از بیمارستان ترخیص شدند البته برخی در حال ادامه روند درمان هستند، اما یک نفر هنوز در بیمارستان یزد بستری بوده و حال مساعدی ندارد.

وی بیان کرد: با تصمیمات مجموعه دولت اعم از وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون علاوه بر دیه، کمک‌های بلاعوض و برقراری مستمری خانواده‌های این حادثه، برای تامین مسکن خانواده جانباختگان یک واحد مسکونی نوساز و تمام کار نیز اهدا می‌شود.

معاون وزیر راه: خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: قرار شد برای خانواده جانباخته استان یک واحد مسکونی نوساز با تجهیزات کامل واگذار شود که خرید و ساخت مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی و تامین تجهیزات داخلی توسط وزارت صمت انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در یک برنامه متمرکز در روزهای آینده و با حضور میهمانانی از سطح کشور واحدها به خانواده جانباختگان این حادثه اهدا خواهد شد.

قناعت در ادامه با اشاره به موضوع اراضی موسوی بیرجند هم گفت: در خصوص حل مشکل اراضی موسوی که به بیش از دو تا سه دهه قبل برمی‌گردد و شاکیان زیادی دارد قرار شد پیگیری‌ها در مرکز استان و از خانواده موسوی انجام شود.

وی ادامه داد: در این خصوص وزارت راه بهمن و اسفند سال گذشته قول مساعد داد بود و اگر این توافق توسط خانواده موسوی انجام شود وزارت راه هم به قول خود عمل خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: سوم اسفندماه گذشته نیز با وزارت راه مکاتبه کرده بودیم و اگر این روند ادامه یابد در آینده نزدیک شاهد حل مشکل مالباختگان اراضی موسوی بیرجند خواهیم بود.

حادثه انفجار ناشی از نشت گاز در معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با مرگ مغزی سه نفر، شمار جانباختگان به ۵۲ نفر افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha