۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85634338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نداشتن مهارت حلقه مفقوده اشتغال در خوزستان است

۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبر: 85634338
نداشتن مهارت حلقه مفقوده اشتغال در خوزستان است

اهواز - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نداشتن مهارت را حلقه مفقوده اشتغال در استان دانست و گفت: نگاه جوانان استان به اشتغال در شرکت ها و ادارات دولتی باید تغییر کند و به دنبال مهارت آموزی و تشکیل تعاونی باشند.

مجتبی ظفری پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه اشتغال، عدم توجه جوانان استان به مهارت‌آموزی و تشکیل تعاونی است در حالی که از این طریق می‌توان اشتغالزایی خوبی انجام داد.

وی به بسترسازی لازم برای ورود بخش خصوصی و اشتغالزایی از این طریق تاکید کرد و افزود: خوزستان از ظرفیت‌ها و بسترهای مناسبی برای اشتغال در بخش‌های صنعتی و کشاورزی بهره‌مند است که می‌توان از طریق توجه به بخش خصوصی و تشکیل تعاونی، نرخ بیکاری در استان را کاهش داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: امسال ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع بانک توسعه تعاون به بخش تعاون اختصاص یافته که سهم استان خوزستان در فاز اول اختصاص یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه از بیش از ۱۰ هزار تعاونی در استان، پنج هزار و ۴۶۵ واحد فعال هستند بیان کرد: شرکت تعاونی های کشاورزی با یک هزار و ۵۷۶ مورد بیشترین تعاونی را در استان تشکیل می دهند، همچنین یک هزار و ۲۲۵ تعاونی در بخش صنعت، ۹۱۷ تعاونی در بخش مسکن، ۹۰۷ تعاونی در بخش خدمات و ۳۲۶ تعاونی تولیدی توزیعی در استان دایر هستند.

ظفری پور بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد فعالیت‌های بخش صیادی استان از طریق تعاونی‌ها انجام و ۷۵ درصد از پرورش ماهی و میگو در استان توسط شرکت‌های تعاونی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فعالیت شهرک های شیلاتی استان در قالب تعاونی انجام می‌شود گفت: همچنین ۷۰ درصد کار حمل و نقل درون و برون شهری استان برعهده شرکت های تعاونی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۶ هزار نفر در تعاونی‌های خوزستان فعالیت می‌کنند که عمده آنها در بخش کشاورزی هستند.

وی افزود: سال گذشته ۷۱ هزار بیمه شده اولی در استان وجود داشت در حالی که سهمیه اشتغال ما ۶۳ هزار شغل بود؛ در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۲۰ هزار بیمه شده اولی داشتیم که این رقم در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش سهمیه امسال اشتغال استان، ۶۹ هزار فرصت شغلی است که تاکنون ۲۹ هزار شغل جدید معادل ۴۲,۴ درصد محقق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha