۱ آبان ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85634362
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فروش جسورانه موادمخدر در معابر قزوین

۱ آبان ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبر: 85634362
فروش جسورانه موادمخدر در معابر قزوین

قزوین - ایرنا - خرده فروشان موادمخدر این روزها در سطح معابر و خیابان های شهر قزوین با فعالیتی بیشتر از گذشته و جسورانه تر در ملاءعام به خرید و فروش مواد افیونی اقدام می‌کنند که همین موضوع موجب ایجاد ناامنی و نارضایتی شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بعدازظهر بود که صدای جر و بحث چند مرد جوان را شنیدم، ابتدا خیال کردم مثل همیشه رانندگان تاکسی در ایستگاه برای سوار کردن مسافر با یکدیگر بحث می‌کنند، اما هنگامی که از پشت پنجره به بیرون نگاه کردم، دیدم که سه جوان مواد فروش به خاطر رعایت نکردن منطقه فعالیت و ورود به مرزهای یکدیگر با هم به مشکل خورده‌اند.

یکی از این موادفروشان به دیگری می‌گفت «حق نداری تو منطقه من وسیله (اصطلاح رایج بین خرده فروشان به معنی مواد مخدر) بفروشی، چون اینجا محله من است و مشتری‌های خودم را دارم»

با شنیدن این جملات خیلی جا خوردم، یک لحظه احساس کردم دارم قطعه فیلمی آمریکایی را مشاهده می‌کنم که دارودسته‌های خلافکارها با یکدیگر مجادله می‌کنند، اما متاسفانه این دفعه فیلمی در کار نبود و همه این‌ صحبت‌ها واقعی بود و این جوانان نیز مرتبه اولی هم نبود که دست به ارتکاب خرید و فروش مواد مخدر می زدند.

جایی که از آن صحبت می‌کنم تنها یکی از معابر شهر قزوین یعنی بلوار خرمشهر است، خیابانی که فروشندگان مواد به راحتی در آن تردد کرده و به خرید، فروش و حتی مصرف آن مبادرت می‌کنند، علت انتخاب این خیابان برای ارتکاب اعمال مجرمانه، خلوتی بیش از حد آن است که سبب شده تا به پاتوق مجرمان و بزهکاران تبدیل شود.

چندی پیش سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی قزوین در نشستی با خبرنگاران استان گفته بود که در نیمه نخست سال جاری ۹۵۰ کیلوگرم انواع مخدر سنتی و صنعتی در استان قزوین کشف و ضبط شده و در این رابطه نیز یک هزار و ۳۹۴ متهم دستگیر شدند که ۶۴۰ نفر از آنها خرده فروش مواد بودند.

ابوالحسن صفرپور، رییس کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور نیز در جریان یک همایش در قزوین گفته بود: امروز باید برای مقابله با توزیع مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد برنامه و اقدامات جامعی صورت بگیرد چرا که ۳۰ گرم ماده مخدر شیشه می‌تواند یک هزار نفر را به اعتیاد آن درگیر کند.

فروش جسورانه موادمخدر در معابر قزوین

خرید مواد مخدر با انتقال کارت به کارت

نوید حاج فتحعلیان، عضو مجمع مطالبه گران استان قزوین نیز در خصوص فعالیت مواد فروشان به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته در حالی که با دوستان در سطح شهر قزوین بودیم، با صحنه‌ای تاسف بار و افتضاح مواجه شدیم که فروش مواد مخدر در کمال آرامش صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه این اتفاق در محدوده میدان تهران قدیم به سمت چهار راه ولیعصر روی داده بود، ادامه داد: مشاهده کردم که پنج خودرو ایستاده و منتظر یک توزیع کننده مواد مخدر بودند که گویا بسیار نیز سابقه دار است، اما نکته قابل توجه آن بود که تمامی خریداران مواد از طریق کارت بانگی وجه خود را انتقال داده و فیش واریزی را همراه داشتند.

جولا

حاج فتحعلیان با بیان اینکه فروشندگان مواد وجه نقد قبول نمی‌کنند، اظهار کرد: این روزها شاهد هستیم که این افراد درآمدهای خوب و خودروهای مدل بالایی را هم دارند، این افراد تا ساعت ۱۱ صبح می‌خوابند و بدون آن که تلاشی بکنند، از راه نامشروع و به راحتی در ملاءعام دست به ارتکاب چنین جرایمی می‌زنند.

این مطالبه گر با بیان اینکه بایستی دستگاه‌ های نظارتی، به ویژه انتظامی هرچه سریع تر به دستگیری و برخورد با این افراد اقدام کنند، یادآور شد: قابل تصور نیست که مواد فروشی در سطح شهر این قدر راحت باشد و باید در این رابطه چاره اندیشی کرد.

استعمال مواد مخدر پشت شمشادهای بلوار خرمشهر

علی مقدم، ۵۴ ساله راننده تاکسی در تقاطع ولیعصر به خبرگار ایرنا می‌گوید: وسط بلوار خرمشهر، از تقاطع ولیعصر تا تهران قدیم یک کانال بزرگ قرار دارد که دو طرف آن پوشیده از شمشادهای بلند است، متاسفانه شب‌ها و حتی بعدازظهرها شاهد تجمع معتادان کارتن خواب و متجاهر در پشت این شمشادها هستیم که به استعمال مواد مخدر مبادرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در پشت این شمشادها همانند یک اتاق خواب انواع لباس، بالش و پتوی کهنه به چشم می‌خورد، همچنین اگر کمی با دقت نگاه کنید، تعدادی سرنگ مصرف شده نیز یافت می‌شود که بیانگر استعمال مواد مخدر صنعتی است.

فروش جسورانه موادمخدر در معابر قزوین

فروش گل و قارچ و قرص به دختران دانشجو

مصطفی، ۳۰ ساله یکی دیگر از شهروندان ساکن مینودر قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جنب ایستگاه سی ان جی مینودر به مکانی برای فروش مواد مخدر از نوع گل، قارچ و حتی قرص تبدیل شده است، تا جایی که هر هفته یک مرتبه خودروی پراید نوک مدادی در کنار خیابان پارک کرده و بسته‌های کوچک نایلونی حاوی قارچ و گل را به فروش می رساند.

وی اضافه کرد: بیشتر مشتریان این مواد فروش در منطقه مینودر، بانوان جوان با تیپ دانشجو هستند که از او گل و قارچ خریداری می‌کنند، اما در بین مشتریان او پسران کم سن و سالی نیز دیده می‌شود که حتی با جسارت فراوان در کنار همان خودرو به استعمال گل اقدام می‌کنند.

مصطفی معتقد است که پیش از این در مینودر خبری از فروش مواد مخدر نبود، اما اکنون این منطقه نیز به دست سوداگران مواد افیونی افتاده و مخاطرات جدی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

ضربه زدن بر پیکره اقتصادی مواد فروشان در اولویت پلیس است

سرهنگ داوود عبدالمالکی، جانشین فرمانده انتظامی قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف پلیس ضربه زدن به توان مالی قاچاقچیان بوده و در این مسیر با کمک دستگاه قضایی گام‌های مثبتی تاکنون برداشته شده است.

وی اضافه کرد: در همین رابطه و بنا به درخواست‌ مهم شهروندان قزوینی از پلیس، برخورد قاطع با فروشندگان و سوداگران مرگ در حاشیه شهرها با قوت ادامه دارد و در قالب طرح‌های امنیت اجتماعی تلاش می کنیم تا به دستگیری خرده فروشان مواد مخدر اقدام کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی قزوین خاطرنشان کرد: به سوداگران مرگ در حوزه موادمخدر تذکر می‌دهیم که پلیس در برخورد با مجرمان قاطعانه ایستاده و هیچ گونه اغماضی در این زمینه به عمل نمی آورد.

نیم نگاه:

حضور و فعالیت آزادانه فروشندگان مواد مخدر در خیابان ها و معابر منجر به ایحاد حس ناامنی برای کودکان و زنان شده و همین مساله زمینه سایر بزهکاری‌ها از جمله سرقت، درگیری و حتی مزاحمت برای رهگذران را فراهم می‌سازد، از طرفی فعالیت جسورانه این افراد در خیابان ها به آلوده کردن جوانان و همچنین افزایش دامنه اعتیاد در جامعه منجر خواهد شد که لازم است در این رابطه اقدامی عاجل و اثرگذار صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha