ارتش ما واقعیت را درباره جنگ لبنان نمی‌گوید/ بالگردی که مهماتش را داخل اسرائیل ریخت

تهران- ایرنا- رجزخوانی‌های سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیشروی های خیالی در لبنان، صدای تحلیلگران و کنشگران رسانه ای این رژیم را هم درآورده است.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا، رای الیوم در گزارشی با اشاره به مواضع سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم درباره جنگ لبنان آورده است: در جنوب از نظر نظامی چه می‌گذرد؟ چرا سخنگوی نظامی ارتش اسرائیل اختیارات گسترده پیدا کرده است که مانع انتشار حقایق جنگ لبنان و غزه شود؟ آیا مخفی کاری در راستای سیاست مهندسی کردن افکار عمومی و بالابردن روحیه صهیونیست‌ها رخ می‌دهد؟ علاوه بر آن متهم کردن ارتش اشغالگر به عدم افشای حقیقت و واقعیت درباره تحولات جنگ با مبارزان مقاومت غزه و لبنان دیگر محدود به ناظران فلسطینی و عرب نیست و دامنه آن اخیرا به افکار عمومی اسرائیلی رسیده است و برخی تحلیلگران درباره درست بودن روایت ارتش درباره اقداماتش علامت سئوال مطرح می‌کنند و آن را عملیات فریبکارانه مداوم محسوب می‌کنند.

«موشه نستلباوم» تحلیلگر «معاریو» دراین باره گفت: ارتش واقعیت را به اسرائیلی‌ها نمی گوید به ویژه پس از اینکه آنها روی اظهارات سخنگوی ارتش به این عتبار که صادق و موثق است، اعتماد می‌کردند. آنچه اخیرا رخ داده است تردید های زیادی ایجاد کرده است. ارتش همیشه واقعیت را به اسرائیلی‌ها نمی‌گوید.

وی افزود: پس از اینکه ارتش از کشف تونلی خبر داد که از اراضی لبنان به داخل اسرائیل در نزدیکی زرعیت در الجلیل غربی کشیده شده است، شهرک نشینان در شمال به شدت خشمگین شدند. «عمیت تزوویر» رئیس شورای شهرک نشین «ماروم» در الجلیل با خشم شدید گفت: «سالها شهرک نشینان از شنیده شدن صدای حفاری زیر منازل خود خبر دادند؛ اما ارتش اسرائیل همیشه تکذیب کرد و مدعی شد که شرایط زمین منطقه به شکلی است که اجازه حفاری نمی‌دهد. شرایط صخره ای در بهترین شرایط اجازه کندن بیش از یک متر در روز را نمی دهد».

«شای لیوی» گزارشگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به پروپاگاندای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیشروی در داخل لبنان، او را رسوا کرد.

وی اعلام کرد: سخنگوی ارتش، خبرنگاران اسرائیلی را به منطقه مرزی آورده است و چند متر فقط داخل جنوب لبنان شدند. خبرنگاران همه گزینشی بودند زیرا او دوست ندارد سوال سخت و چالشی بشنود.

وی افزود: هدف از این حرکت و ادعای اینکه در داخل منزلی هستند که مقادیر زیادی سلاح در آن است در واقع پروپاگاندای رسانه ای به نفع ارتش است.

این گزارشگر خطاب به صهیونیستها و با اشاره به سانسور کاملی که درباره تحولات مربوط به جنگ در جنوب لبنان می شود، گفت: ارتش، شما را از حادثه ای که بالگرد آپاچی ارتش مجبور به انداختن مهمات خود داخل اراضی اسرائیل شد، باخبر نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha