بازخوانی نقش پیولی در گل سیندرلایی فوتبال

تهران- ایرنا- سرمربی تیم النصر عربستان یکی از بازیکنان سرشناس فوتبال ایتالیا است که بسیار از دوستداران فوتبال وی را به خاطر نقش‌آفرینی در گل معروف به سیندرلایی به یاد دارند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های استقلال تهران و النصر عربستان از هفته سوم لیگ نخبگان آسیا فردا (سه‌شنبه) از ساعت ۱۹:۳۰در کشور امارات برگزار خواهد شد.

استقلال در حالی باید به مصاف النصر برود که کارشناسان فوتبال جهان از تیم عربستان به عنوان یک مجموعه چند ملیتی نام می‌کنند که هدایت آن بر عهده استفان پیولی و رونالدو دارنده پنج توپ طلای جهان نیز کاپیتان این تیم است. سوای تمام ستارگان نامدار این تیم، حضور پیولی سرمربی سابق میلان در این تیم جذابیت‌های زیادی را برای هواداران فوتبال ایجاد کرده است.

پیولی در دوران فوتبال و مربیگری افتخارات زیادی را کسب کرد؛ اما نقش‌آفرینی وی در گل سیندرلایی جهان فوتبال یکی از خاطره‌انگیزترین اتفاقات زندگی این مربی بزرگ است. گل سیندرلایی هر چند که توسط استفانو پیولی به ثمر نرسید اما این مربی بزرگ ایتالیایی نقش مهمی در آن داشت. داستان این گل به ۴۰ سال پیش و در جریان بازی تیم‌های هالاس ورونا و یوونتوس در اکتبر سال ۱۹۸۴ بازمی‌گردد؛ جایی که پرین لارسن یکی از مهاجمان آن زمان جهان فوتبال به سمت دروازه ورونا در حرکت بود و به راحتی از سد پیولی ۱۹ ساله عبور کرد تا درآستانه ثبت دومین گل یوونتوس باشد.

پیولی جوان که هماورد این مهاجم نبود تصمیم گرفت با تکل از پشت وی را متوقف کند اما تکل این مربی تنها موجب شد تا کفش از پای ملی‌پوش اسبق دانمارک خارج شود. لارسن مصمم به گلزنی بود و بدون کفش وارد محوطه ۱۸ قدم شد و در نهایت گل دوم گورخرهای تورین را به ثمر رساند. او بعد از گلزنی به جوراب خود اشاره کرد تا نشان دهد می‌شود در سخت‌ترن شرایط هم به هدف رسید.

این گل دهه‌ها در خاطره فوتبال دوستان ایتالیایی ماند تا جایی که بسیاری از کارشناسان آن را با سیندرلا و ماجرای جا ماندن کفش‌ او در مسیر بازگشت به خانه اشاره کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha