۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85634626
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آقا مراد هندبال، بدرود

۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85634626
سعید صادقی مقدم
آقا مراد هندبال، بدرود

سمنان - ایرنا - دقایقی از بامداد آخرین روز مهر ۱۴۰۳ گذشته بود که اعلام خبر درگذشت «مراد کرمی» پیشکسوت برجسته و رییس پیشین کمیته‌های داوران و مسابقات فدراسیون هندبال، خانواده بزرگ این رشته ورزشی را داغدار کرد.

زنده‌یاد کرمی متولد ۱۳۴۱ در کرمانشاه، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و چهره نامدار و اخلاق‌مدار هندبال ایران، در اجرای قانون، چه زمانی که قضاوت مسابقات را عهده‌دار بود و چه سالیانی که در مسوولیت‌های مختلف به خانواده هندبال کشورمان خدمت می‌کرد، بسیار جدی و مصمم بود و از این رو، می‌توان از او به عنوان «مرد قانون هندبال ایران» یاد کرد.

نگارنده با قریب ۳۰ سال شناخت از زنده‌یاد کرمی در عرصه قضاوت و مسوولیت‌های اجرایی مختلف در فدراسیون هندبال، به یاد ندارد که این خادم صادق و صدیق ورزش، لحظه‌ای از مدار اخلاق و اجرای قانون خارج شده باشد.

کوبل(زوج) داوری زنده‌یاد کرمی و مصطفی باباملکی نخستین داوران اعزامی ایران به مسابقه‌های قهرمانی سال ۲۰۰۳ میلادی جوانان جهان در مقدونیه بودند و از این لحاظ برای هندبال و ورزش کشورمان «تاریخ‌ساز» محسوب می‌شوند؛ آنان همچنین عنوان تنها کوبل داوری بین‌المللی هندبال ایران در هر ۲ بخش ساحلی و سالنی را در اختیار دارند.

آقا مراد هندبال، بدرود

زنده یاد کرمی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ رییس کمیته‌های داوران و مسابقات فدراسیون هندبال بود؛ عضویت در شورای آموزش و پژوهش فدراسیون هندبال، مدرس و ناظر داوری و عضویت در کمیته توسعه هندبال آسیا از سال ۱۴۰۰ نیز بخش دیگری از خدمات شایسته این بزرگمرد هندبال ایران بوده است.

به اذعان بسیاری از اهالی هندبال، خوش‌رویی، اخلاق‌مداری، قانون‌گرایی، انتقادپذیری با رویی گشاده و پاسخگویی با سعه‌صدر از ویژگی‌های بارز و منحصربفرد زنده یاد کرمی بود.

آه و افسوس که «آقا مراد هندبال» دیگر در بین ما نیست؛ روحش شاد و یادش گرامی باد.

به گزارش ایرنا، «مراد کرمی» پیشکسوت، داور و رییس اسبق کمیته داوران و مسابقات فدراسیون هندبال بامداد امروز (دوشنبه) در سن ۶۳ سالگی و پس از تحمل یک دوره بیماری، دارفانی را وداع گفت تا جامعه هندبال سوگوارِ یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های هندبال کشور شود.

آیین تشییع پیکر رییس سابق کمیته‌های داوران و مسابقات فدراسیون هندبال صبح فردا (سه‌شنبه) در زادگاهش کرمانشاه برگزار و پس از آن برای خاکسپاری راهی خانه ابدی خواهد شد.

کمیته مسابقات فدراسیون هندبال اعلام کرد که دیدارهای امروز(دوشنبه) لیگ برتر هندبال با یک دقیقه سکوت به احترام زنده‌یاد «مراد کرمی» و به منظور تسلیت به خانواده بزرگ هندبال آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha