معاون استانداری خوزستان: ارتقای توان علمی استاندارد موجب کاهش هزینه ارزیابی‌ها است

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ارتقای توان‌علمی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به روز باعث می‌شود تا مجموعه استاندارد سریعتر و ارزان‌تر، ارزیابی‌های خود را انجام دهد و در همین راستا ارتباط موثر بین استاندارد و دانشگاه ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمد راضی جلالی دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در محل سرسرای گیت بوستان اهواز بیان کرد: نقش استاندارد در حمایت از تولید بی بدیل است و ارتباط بین استاندارد و صنایع لازمه تداوم و رشد تولید است.

وی گفت: سختگیری استاندارد برای تولیدکنندگان ممکن است مشکلاتی ایجاد کند اما رقابت در بازار جهانی بدون رعایت قوانین استاندارد و تولید محصول با کیفیت امکان‌پذیر نیست.

راضی جلالی ادامه داد: بسیاری از محصولاتی که در کشور تولید می‌شود به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم، توانایی رقابت در بازار جهانی را ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: استاندارد از امنیت غذایی مراقبت می‌کند اما متاسفانه مردم از این موضوع بسیار مهم اطلاعی ندارند و با نقش و جایگاه استاندارد آشنا نیستند.

وی اظهار کرد: امروزه تهدیدهای زیادی سلامت مردم را هدف گرفته است و تغییر در رویه تغذیه و سبک زندگی، سلامت انسان را به خطر انداخته است.

راضی جلالی با اشاره به جایگاه استاندارد در حفظ سلامت مردم ادامه داد: هیچگاه سلامت مردم را فدای منافع فرد و یا دستگاهی نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، از تاریخ ۲۳ مهرماه به مدت یک هفته به نام استاندارد نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha