۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85634661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت الله حیدری: ترویج فرهنگ رعایت اصول استاندارد بسیار ضعیف است

اهواز- ایرنا- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج فرهنگ رعایت و آشنایی اصول و قوانین استاندارد بسیار ضعیف است و جامعه از فقر فرهنگی رعایت استاندارد رنج می برد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن حیدری دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سرسرای گیت بوستان اهواز بیان کرد: رعایت قوانین و نکات استاندارد به مردم به درستی اطلاع رسانی نشده است.

وی گفت: آشنا شدن با استاندارد باعث می‌شود تا همه اقشار در انجام کار و استفاده از کالاهای مختلف، استاندارد را مد نظر قرار دهند.

آیت الله حیدری ادامه داد: استاندارد تنها در کالا خلاصه نمی‌شود و باید نظم و قانون را در تمامی امورات لحاظ کرد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دولت‌های ظالم در جهان نیز استاندارد انسانیت را به نابودی کشانده‌اند، متاسفانه دنیای استکبار در مقابل ایران ایستاده‌ است اما در مقابل کشتار مردم غزه

و لبنان توسط رژیم صهیونیستی هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند.

در ادامه این آیین مدیر کل استاندارد خوزستان بیان کرد: برای همراهی و مشارکت مردم در رعایت قوانین استاندارد باید مفاهیم این‌ اصل مهم در بین مردم‌نهادینه شود.

علی داودی با بیان اینکه مجموعه استاندارد مدعی العموم کیفیت و مدافع سلامت مردم است افزود: از منظر قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ، رعایت و اعمال قوانین استاندارد وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و تنها

بر عهده یک سازمان نیست.

وی گفت: یکی از دستاوردهای سازمان استاندارد توقف تولید هشت مدل خودرو به دلیل نداشتن استاندارد لازم طی سه سال اخیر است که این اقدام بسیار مهمی در حفاظت از جان مردم است.

مدیر کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: ارزیابی انطباق ۹۰ درصد محموله سوخت وارداتی به کشور توسط خوزستان انجام می‌شود و طی یکسال اخیر یکهزار و ۵۰۳ میلیون لیتر بنزین توسط این اداره کل ارزیابی انطباق

استاندارد شد.

داودی اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در استان برای جلوگیری از کم فروشی در محصولات پیش بسته‌بندی انجام شد و ثبت علامت مثبت و منفی وزن بر روی بسته‌های کالا نیز حذف شد.

وی با اشاره به رشد قابل توجه صدور پروانه حلال در استان اظهار کرد: طی یکسال اخیر ۴۳ پروانه محصول حلال توسط استاندارد خوزستان صادر شده است.


تدوین ۱۲ درصد نشان استاندارد ملی در خوزستان

داودی بیان کرد: ۳۶ هزار نشان استاندارد ملی وجود دارد که تدوین۱۲ درصد آن توسط استاندارد خوزستان انجام می شود که این مهم نشان دهنده جایگاه علمی این دستگاه در کشور است.

مدیر کل استاندارد خوزستان با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تن کالای اساسی در سال گذشته ارزیابی استاندارد و از بندر امام (ره) استان ترخیص شد گفت: از ابتدای امسال تا کنون نیز پنج میلیون و ۳۰۰

هزارتن کالای اساسی در بندر امام (ره) انطباق استاندارد و ترخیص شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم امروز از شرکت‌های کشت و صنعت فارابی و شرکت پگاه به عنوان نمونه ملی استاندارد و از شرکت‌های نفت پاسارگاد و دعبل خزاعی به عنوان واحد نمونه استانی تجلیل شد.

از تاریخ ۲۳ مهر ماه به مدت یک هفته به نام استاندارد نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha