بازداشت فردی به اتهام قتل همسایه در پایتخت

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: به‌دنبال قتل مرد جوان در محله جوادیه در منطقه تهرانپارس، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز دوشنبه اظهار کرد: یازدهم مهرماه، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

وی افزود: به‌دنبال اعلام این خبر، تیمی از مجرب‌ترین کارآگاهان راهی سردخانه بیمارستان شده و جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد که مقتول در یک ساختمان در محله تهرانپارس قربانی جنایت شده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: طولی نکشید که کارآگاهان پای در ساختمان مورد نظر گذاشتند و متوجه شدند که این درگیری میان ۲ همسایه به‌خاطر اختلافات قدیمی رخ داده است.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: یکی از همسایه‌ها که در درگیری حضور داشت، بازداشت و ماجرا را این‌طور توضیح داد که ما و همسایه‌مان میهمان داشتیم؛ مرد همسایه که مشروبات الکلی مصرف کرده بود برای گرفتن ترشی به خانه ما آمد که در آنجا بخاطر اختلافات گذشته درگیر شدیم که در این نزاع میهمانان ما نیز شرکت کردند؛ در جریان این درگیری هولناک سه نفر از آنها، میهمان ما را با ضربات چاقو به قتل رساندند و قبل از رسیدن پلیس پا به فرار گذاشتند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کارآگاهان پس از پایان تحقیقات میدانی و کشف این سرنخ مهم، ماموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی، ابتدا مخفیگاه متهمان را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری آنها اقدام کنند.

وی یادآور شد: جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات جنایی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت دستگیری متهمان فراری همچنان ادامه دارد.

دستگیری شرور فضای مجازی در شهرک کاروان

همچنین معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش به اتهام قدرت نمایی در فضای مجازی واقع در شهرک کاروان تهران خبر داد و گفت: ماموران پایگاه ششم پلیس اطلاعات خبری را در خصوص قدرت نمایی فردی در فضای مجازی با سلاح جنگی و قمه دریافت کردند و ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران بررسی این موضع را برعهده گرفتند.

سرهنگ اکبر موسوی با اشاره به اینکه مخفی گاه متهم در شهرک کارون تهران شناسایی شد، افزود: با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم یک قبضه سلاح جنگی کمری به همراه خشاب مربوطه و یک عدد فشنگ جنگی کشف شد سپس با تکمیل تحقیقات پلیسی، متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سارق باشگاه‌های ورزشی پشت میله‌های زندان

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارق اماکن خصوصی و باشگاه‌های ورزشی خبر داد و گفت: شهروندی با مراجعه به کلانتری ۱۳۸ جنت آباد اعلام کرد سارقی با ورود به باشگاه ورزشی او، اقدام به سرقت لوازم ورزشی کرده است.

سرهنگ محمد افشار افزود: با بررسی فیلم‌های استخراج شده از دوربین‌های مداربسته باشگاه و اقدامات فنی پلیسی، هویت سارق سابقه دار که اقدام به سرقت از اماکن خصوصی می‌کرد شناسایی شده و محل مخفیگاه او نیز کشف شد.

وی ادامه داد: با هماهمنگی مقام قضایی، تیم عملیات کلانتری به مخفیگاه متهم اعزام شده و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و در بررسی‌های اولیه از مخفیگاه اموال سرقتی از جمله لوازم ورزشی، ساک و لباس‌های ورزشی، سه عدد تلفن همراه سرقتی و ابزار سرقت کشف و به همراه متهم به کلانتری دلالت داده شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهم دارای پابند الکترونیکی بوده و جهت جلوگیری از رهگیری انتظامی، آن را خاموش کرده بود؛ این متهم ۳۷ ساله به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم ورزشی و بیش از ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد و یکی از شکات او نیز شناسایی شد البته شناسایی شکات و مالباختگان دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ افشار به شهروندان توصیه کرد با ارتقای سیستم امنیتی اماکن خصوصی با نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر، امکان سرقت را به حداقل برسانند و در صورت وقوع سرقت، بلافاصله با مراجعه حضوری و یا تماس با پلیس ۱۱۰، آن را گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha