کمبود نیرو در حوزه درمان هرمزگان با پزشکان جدید جبران شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان، کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکل حوزه درمان تامین اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: این دغدغه با روی کارآمدن نیروهای استخدامی جدید تا حدودی جبران شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعباس مومنی روز سه‌شنبه در آیین ورود کارکنان جدید استخدام تامین اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: جذب نیروی کارآمد در دوره های گذشته مهم ترین عامل موفقیت سازمان تامین اجتماعی بوده و هر سال با ورود نیروهای جدید، خون تازه‌ای به رگ‌های این سازمان برای خدمت رسانی به مردم تزریق شده است.

وی با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان با ۲ بخش بیمه‌ای و درمان در حال فعالیت است، اظهار کرد: بخش درمان شامل درمان مستقیم یا همان مراکز ملکی و درمان غیرمستقیم که مربوط به مراکز درمانی تشخیصی طرف قرارداد بوده، است.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان همچنین به جایگاه ویژه درمان مستقیم تامین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره و اظهار کرد: مدیریت درمان استان با هشت مرکز ملکی به تنهایی بیش از ۳۰ درصد نیاز درمانی بیمه شدگان تحت پوشش هرمزگان و استان‌های همجوار و همچنین ۷۰ درصد دیگر را از طریق عقد قرارداد با بیش از ۴۰۰ مراکز درمانی استان خدمت رسانی می‌کند.

مومنی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در همه بخش‌ها داری حجم بالایی از خدمت است، خاطرنشان کرد: علت موفقیت سازمان تامین اجتماعی با این حجم از فعالیت، داشتن راهبرد، برنامه‌های عملیاتی مناسب، نظارت وعملکرد مطلوب کارمندان است و در حال حاضر استان هرمزگان در بخش شاخص‌ها پیشرو بوده و با هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات بخش زیادی از فشار کاری کارکنان را کم کرده است.

وی افزود: کادر درمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان سرآمد سایر دستگاه‌ها هستند که با حضور نیروی‌های جوان و کارآمد، شاهد بهبود خدمت درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این آیین گفت: در این دور از جذب نیرو که در آزمون فرودین‌ماه ۱۴۰۳ انجام شد، ۳۸ نفر در بخش بیمه‌ای و ۳۰ نفر در بخش درمانی به ۹۱۱ نفر نیروی مدیریت درمان هرمزگان جذب شده‌اند.

مهدی پایان افزود: برای کارکنان جدید استخدام تامین اجتماعی هرمزگان به مدت چهار روز دوره های مختلف آموزشی در زمینه های عمومی و تخصصی برگزار می شود تا نیرو ها به آگاهی کامل و شناخت از سازمان تامین اجتماعی به‌ویژه بخش های تخصصی در حوزه درمان شروع به کار کنند.

پایان با اشاره به کمبود نیروی انسانی و حجم قابل توجهی از بازنشستگی همکاران در سال جاری گفت: با جذب این ۳۰ نیروی جدید در گروه های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری، علوم آزمایشگاهی و خدمات درمانی، بخشی از این کمبود ها رفع می شود.

وی ابراز کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان امسال با کمبود نیروی انسانی و حجم قابل توجهی از بازنشستگان مواجه بوده که با جذب ۳۰ نیروی جدید در گروه‌های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری، علوم آزمایشگاهی و خدمات درمانی، بخشی از این کمبودها رفع می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha