سناریوی برف‌روبی در پایتخت تدوین می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از ابلاغ دستورالعمل بارش برف و باران به مناطق ۲۲گانه شهر تهران خبر داد و گفت: سناریوی برف‌روبی پس از بازطراحی و بازنگری نهایی برای اجرا در همه مناطق این کلانشهر تهیه و تدوین می‌شود.

به گزارش ایرنا ازمعاونت خدمات شهری شهرداری تهران، داود گودرزی روز دوشنبه در اولین جلسه هماهنگی ستاد برف‌روبی شهرداری تهران با بیان اینکه سناریوی برف‌روبی نیاز به بازتعریف، طراحی جدیدی و برنامه‌ریزی جامعی دارد، افزود: مهمترین مبحث در حوزه برف، تهیه و تدوین این سناریو در هر منطقه به صورت جداگانه و با توجه به شرایط جغرافیایی آن منطقه است که باید به شکل دقیق، کارشناسی و اصولی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد بارش‌های فراوانی در سطح این شهر باشیم، در همین راستا و در آستانه فصل بارش‌ها در این کلانشهر باید لایروبی‌های مستمری از مسیل‌ها، انهار و دیگر مسیرهای آب برای جلوگیری از آبگرفتگی در سطح شهر تهران انجام شود.

وی اظهار کرد: دستورالعمل باران به همه مناطق ابلاغ شده است بنابراین دستورالعمل برف نیز پس از احصاء موارد و موضوعات مطرح در این جلسه در کمترین زمان ممکن به همه مناطق جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: برای انجام هماهنگی‌های لازم و تصمیم نهایی نشستی با پلیس راهور تهران بزرگ خواهیم داشت تا به جمع‌بندی کارشناسی و اصولی در مواقع بارش نزولات آسمانی برسیم.

سناریوی برف‌روبی در پایتخت تدوین می‌شود

معاون شهردار تهران بر تهیه آمار نهایی نیروها، ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی برف‌روبی تاکید کرد و گفت: فرماندهی مدیریت بارش برف در شهر تهران بر عهده سازمان مدیریت پسماند، ناظر عالیه به نمایندگی از معاونت خدمات شهری بر عهده اداره کل خدمات شهری و اجرای عملیات برف‌روبی بر عهده مناطق ۲۲گانه شهر تهران است. در همین راستا در مواقع پربارش مناطق معین نیز باید از مناطق پربارش پشتیبانی کنند تا هیچ مشکلی در سطح شهر تهران نداشته باشیم.

وی بر نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران برف‌روبی در همه مناطق ۲۲گانه به ویژه مناطق پربارش در تهران تاکید کرد و گفت: سناریوی برف‌روبی طبق زمان‌بندی تعیین شده نهایی شود و باید آمادگی صدرصدی در همه مناطق این استان به ویژه مناطق پربارش داشته باشیم.

گودرزی همچنین بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی به شهروندان درباره بارش نزولات آسمانی و ترغیب شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی و عدم تردد خودروهای تک‌سرنشین برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و مشارکت شهروندان جهت برف‌روبی در معابر فرعی، استفاده از توان و ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی جهت ارائه راه‌حلی جامع برای استفاده نکردن از نمک برای برف‌روبی‌ها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha