استاندار فارس: پیروان ادیان توحیدی در ایران از حقوق برابر برخوردارند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: بر اساس قانون اساسی پیروان ادیان توحیدی همانند سایر شهروندان از حقوق برابر برخوردارند و حتی آنها در احوال شخصیه تابع فقه خود هستند.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری شامگاه دوشنبه در اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در شیراز اظهار کرد: نقشی که برای پیروان ادیان الهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده مانند سایر شهروندان است.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی که حاصل خون بهترین فرزندان این مرز و بوم است، مناسبات حکومت و دولت به معنای حاکمیت با همه شهروندان صرف نظر از دین، مسلک و قومیت تشکیل می دهد.

امیری با اشاره به نقش پیروان ادیان توحیدی در نهضت مشروطیت گفت: افرادی در آن دوران به شکل مادی و برخی دیگر از پیروان ادیان توحیدی هم به روش دیگر به این نهضت کمک کردند تا در نهایت قانون مشروطیت تصویب شد و از آنجا بود که نقشی هرچند محدود در مناسبات اجتماعی سیاسی برای ادیان توحیدی دیده شد.

استاندار فارس: پیروان ادیان توحیدی در ایران از حقوق برابر برخوردارند

بین شهدا تفکیکی قائل نیستیم


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز هم گفت: بین شهدا تفکیکی قائل نیستیم و در جهت ترویج این فرهنگ نهایت تلاش را خواهیم کرد.

سرهنگ احمد جعفری افزود: معتقد هستیم که نیاز امروز جامعه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: یکی از بخش های مهم جامعه ایرانی پیروان ادیان توحیدی هستند که در دفاع از این سرزمین نقش مهمی ایفا کرده اند و در دوران انقلاب، دفاع مقدس و در سایر عرصه‌ها شاهد بودیم که هموطنان پیرو ادیان توحیدی در جبهه ها حضور داشتند و برای حفاظت از این خاک حماسه آفریدند.

سرهنگ جعفری اظهار کرد: امروز گرد هم آمده‌ایم که درسی که در دفاع مقدس آموختیم یعنی ید واحده را با اقتدار بیشتر و در جهت شکل گیری ایران قوی و سربلند دنبال کنیم.

وی گفت: این اجلاسیه در راستای کنگره ۱۵ هزار شهید استان و به منظور گرامیداشت ۱۴۷ شهید ادیان توحیدی استان و تجلیل از رشادت صدها رزمنده پیرو ادیان توحیدی و برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا است و امیدواریم بتوانیم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام هایی برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha