۱ آبان ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85635232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۵ میلیون دلار کالا از گمرک کاشان صادر شد

کاشان- ایرنا- رییس اداره گمرک کاشان گفت: ۱۳۴ هزار تن کالای تولیدی به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار در نیمه نخست امسال از گمرک این شهرستان صادر شد.

امیر ادهمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات در قالب ۲ هزار و ۲۱۶ فقره اظهارنامه صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه سه درصد، از نظر وزن ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش هشت درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: کاهش صادرات از شهرستان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به مشکلات صادرکنندگان در رفع تعهد ارزی بازمی‌گردد که این مساله کشوری است و باید در سطح سراسری به آن پرداخته شود.

رییس اداره گمرک کاشان بیان کرد: انواع میلگرد، فرش ماشینی، محصولات مسی و چدنی، انواع سرامیک، جرم‌گیر و سفیدکننده، تخم مرغ، ماهی زینتی، انواع لنت ترمز و پی وی سی و مواد معدنی از جمله کالاهای صادراتی از گمرک کاشان در این مدت بود.

ادهمی ادامه داد: عمده این اقلام به کشورهای همجوار و همچنین اوراسیا صادر شده‌ است.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک اداره گمرک جدید شهرستان در شهرک صنایع کارگاهی و نیز گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاشان مستقر خواهد شد.

کاشان به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است.

سهم کاشان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد و به همین دلیل این منطقه به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان محسوب می‌شود.

کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha