۱ آبان ۱۴۰۳، ۷:۲۸
کد خبر: 85635305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کابل خواستار کمک کشورهای منطقه به افزایش صادرات افغانستان شد

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان که همزمان با برگزاری نمایشگاه جاری محصولات و تولیدات این کشور در قزاقستان، به آلماتی سفر کرده است، از کشورهای منطقه خواست که برای رشد صادرات افغانستان تسهیلات لازم را کنند نمایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان، روز گذشته در بیانیه ای اعلام کردند که نمایشگاه سه روزه محصولات و تولیدات افغانستان در هفته جاری توسط نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارتخانه و سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر قزاقستان با حضور فعالات بخش های خصوصی افغانستان و مقامات و فعالان بخش های خصوصی قزاقستان در شهر آلماتی افتتاح شده است.

عزیزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه از کشورهای منطقه خواست که برای رشد صادرات افغانستان و دسترسی آسان به تولیدات و محصولات با کیفیت افغانستان در منطقه حمایت و تسهیلات لازم را فراهم کنند.

وی با استقبال از این نمایشگاه، گفت: راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌هایی به افزایش روابط تجارتی و همکاری بخش های خصوصی دو کشور تأثیر مثبت می‌گذارد.

معاون نخست وزیر قزاقستان نیز در سخنانی، افغانستان را شریک‌مهم تجارتی و جدایی ناپذیر این کشور در آسیای جنوبی و مرکزی دانست و تأکید کرد که قزاقستان علاقه‌مند به حفظ روابط تجارتی، اقتصادی، حمل و نقل، لجستیکی و انرژی با افغانستان است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در بخش های مختلف در بیش از 70غرفه به مدت 3روز در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شده است.

میوه خشک و تازه، سبزیجات، زعفران، قالی، صنایع دستی، لوازم ساختمانی و مواد خوراکی و نوشابه‌ها در میان محصولاتی است که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

اگرچه پس از سقوط حکومت افغانستان و روی کار آمدن حکومت سرپرست کنونی در این کشور، هنوز هیچ کشور یا نهاد بین المللی این حکومت را به رسمیت نشناخته است، اما بعد از گذشت سه سال، این حکومت توانسته با کشورهای همسایه روابط نزدیک برقرار کند و همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و کشورهای منطقه و همسایه افزایش یافته است.

پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha