۱ آبان ۱۴۰۳، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85635320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای اصفهان در شرایط پاک قرار گرفت

۱ آبان ۱۴۰۳، ۸:۰۷
کد خبر: 85635320
هوای اصفهان در شرایط پاک قرار گرفت

اصفهان- ایرنا- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان پس از روزهای متوالی آلودگی، صبح امروز سه‌شنبه در شرایط پاک و سبز قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور منتهی به ساعت هفت صبحِ امروز عدد ۴۸ (AQI) را نشان می‌دهد.

اصفهانی‌ها آخرین بار در بهار و اردیبهشت امسال هوای پاک را تنفس کردند و پس از آن بدلیل خیزش گرد و غبار از نواحی شرق و شمال استان در روزهای منتهی به بهار و همچنین تابستان هوای آلوده داشتند؛ همچنین در روزهای گذشته اکثر نقاط کلانشهر اصفهان در شرایط آلوده برای عموم یا گروه‌های حساس بسر می‌بردند.
شاخص لحظه ای کیفی هوا در ساعت هفت صبح امروز در ایستگاه‌های پارک زمزم، پروین، خرازی، دانشگاه صنعتی، فرشادی، فیض، کاوه، کردآباد، ولدان و میرزاطاهر در کلانشهر اصفهان با عدد کمتر از ۵۰ (AQI) هوای پاک را نشان می‌دهد.
کیفیت هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، انقلاب، احمدآباد و رهنان اصفهان نیز در وضعیت سالم اما ایستگاه زینبیه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

همچنین زرین‌شهر، شاهین‌شهر و نجف‌آباد شرایط هوای پاک را در ساعت اولیه صبح امروز تجربه کردند و شهرهای سگزی و مبارکه شرایط قابل قبول دارند.
شاخص لحظه‌ای کیفی هوا در خمینی‌شهر و قهجاورستان شرایط آلوده برای گروه‌های حساس و کاشان، وضعیت قرمز و آلوده برای عموم را نشان می دهد.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.
شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha