۱ آبان ۱۴۰۳، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85635368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی برداشت ۷۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در دزفول

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع کشاورزی این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع دزفول برداشت شود.

بهروز قمرزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای از حدود ۱۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده و تاکنون محصول حدود ۴۵۰ هکتار برداشت شده است.

وی اظهارکرد: کشت ذرت علوفه‌ای برای تامین امنیت غذایی و تامین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری‌ها انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی دزفول گفت: دزفول با تولید حدود یک میلیون تن علوفه، قطب تولید علوفه استان خوزستان است.

سالانه ۹۰ هزار هکتار زمین در دزفول کشت می‌شود که ۶۵ هزار هکتار آن آبی و ۲۵ هزار هکتار، دیم است؛ ۴۳ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم اختصاص دارد.

۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد که ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

این شهرستان دارای سالم ترین محصولات میوه و صیفی جات کشور بوده و برخی محصولات آن از جمله پرتقال در کشور صاحب نام هستند به همین دلیل ثبت جهانی پرتقال دزفول در فائو (سازمان جهانی خواربار و کشاورزی) در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول قرار گرفته است.

یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات زراعی، ۷۹ هزار تن محصولات باغی، ‌ چهار هزار و ۳۸۳ تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۳۲۳ تن شیر، ۳۱ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۱۰ تن تخم مرغ، یک هزار و ۴۷۸ تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن انواع آبزیان سالانه در دزفول تولید می‌شود.

همچنین سالانه ۱۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ‌سبزیجات، ۷۳ هزار تن مرکبات، ‌ ۳۰۰ هزارتن چغدرقند، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن علوفه، ‌ ۹۸ میلیون شاخه گل بریده و ۴۳ میلیون پیاز گل مریم در دزفول تولید می‌شود.

کل محصولات تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان دزفول سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha