«بخشش» با تلفیق تنبور و کوارتت زهی منتشر شد+ صوت

تهران- ایرنا- قطعه موسیقی بی‌کلام «بخشش» با آهنگسازی محمد قشقایی، ترکیب تنبور و کوارتت زهی و ارایه تجربه‌ای نو از تلفیق موسیقی ایرانی و غربی منتشر شد.

به گزارش ایرنا، قطعه موسیقی بی‌کلام «بخشش» قطعه‌ای داستانی است که مراحل مختلفی از احساسات انسانی؛ از تنهایی و آغاز یک ماجرا، تا اوج هیجان، پایان ماجرا و در نهایت، بخشش و رهایی را به تصویر می‌کشد. این قطعه، با ترکیب پیچیده‌ای از سازهای ایرانی و غربی، توانسته هارمونی خاصی از موسیقی ایران و غرب را به نمایش بگذارد.

محمد قشقایی آهنگساز و تنظیم کننده این قطعه برای ساز تنبور و کوارتت زهی است. او تلاش کرده تا فضایی تازه از تلفیق‌های موسیقایی را تجربه کند.

قشقایی درباره تلفیق تنبور با کوارتت زهی (ویولن، ویولا و ویلنسل) بیان کرد: تاکنون آثار کمی در تلفیق تنبور با سازهای غربی شنیده‌ایم اما هدف من این است که هر نت و هر چندصدایی در این قطعه، قابل دفاع و توضیح باشد. این جدیت و نگرش جدید می‌تواند افق‌های تازه‌ای را در موسیقی تلفیقی ایرانی ایجاد کند.

«بخشش» با تلفیق تنبور و کوارتت زهی منتشر شد+ آهنگ

این آهنگساز افزود: «بخشش» را به استاد علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار تقدیم می‌کنم، چرا که از او آموختم چگونه می‌توان چندصدایی‌هایی مختص به موسیقی ایرانی را در آثار آهنگسازی به کار گرفت.

در این اثر، محمدحسین زهتابچی ویولا، نرگس رحمانی ویولن، علی سیل سپور ویولن و جهان عیدانی ویولنسل می‌نوازند. ضبط این اثر با همکاری استودیو سرنا انجام شده است. همچنین ضبط سازهای ویولن، ویولا و ویولنسل در استودیو کوشا صرافی گهر انجام شده که ناظر ضبط آن شایان کریمی نژاد است.

«بخشش» حرکتی برای آغاز مسیر قشقایی است. این آهنگساز امید دارد که مسیر آثارش در موسیقی ایرانی به تحولی در استفاده از ساز تنبور در ترکیب با سازهای غربی منجر شود. او همچنین از این احتمال صحبت کرد که در آینده، سه‌گانه‌ای موسیقایی در ادامه‌ همین خط داستانی مشابه منتشر کند و «بخشش» قطعه‌ اول سه گانه باشد. برای افرادی که به دنبال کشف مرزهای نوین موسیقی ایرانی هستند، این اثر فرصتی است تا تجربه‌ای متفاوت از هنر ایرانی را بشنوند.

برای شنیدن قطعه موسیقی «بخشش» اینجا مراجعه کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha