آمارها؛ پایه و اساس برنامه‌ریزی در کشور هستند

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: داده‌ها و آمارها پایه و اساس برنامه‌ریزی در کشور هستند، بنابراین برای برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب باید دقت نظر بسیار ویژه‌ای در جمع آوری داده‌ها در جهت برنامه‌ریزی توسعه‌ای مناسب در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

مهرداد عرب اول روز سه‌شنبه در حاشیه آیین گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه برنامه‌ریزی و بودجه اولویت سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: برای توسعه استان باید خودمان را مطابق با برنامه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف تنظیم کنیم.

وی بیان کرد: کارهای بزرگ و ماندگاری در حوزه تنظیم اسناد توسعه، آمایش، تنظیم سند توسعه سواحل مَکُران و محور شرق توسط سازمان برنامه و بودجه و مجموعه استانداری سیستان و بلوچستان انجام شده که امیدواریم تداوم پیدا کند تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان باشیم.

حوزه برنامه‌ریزی موجب جلوگیری و پیشگیری اشتباهات دستگاه اجرایی می‌شودرئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود خلا در حوزه برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: برنامه‌ریزی و بودجه با توجه به ظرفیت‌های پایینی که در حوزه نیروی انسانی استان‌ها وجود دارد با هم تطبیق ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه برنامه‌ریزی موجب جلوگیری و پیشگیری اشتباهات دستگاه اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با توجه به نقد مسوولان معاونت برنامه را در سیستان و بلوچستان از بودجه جدا کردیم که اتفاقات خوبی در حوزه برنامه‌ریزی و کاهش مشکلات رخ داد.

عرب تصریح کرد: با توجه گزارشات متعدد شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی در برنامه هفتم تهیه برش استانی و دستگاهی کار بسیار مهمی است چرا که هدف‌گذاری برای پنج سال در سطح کلان کشور و استان‌ها ‌انجام می‌شود.

آمارها؛ پایه و اساس برنامه‌ریزی در کشور هستند

حوزه برنامه‌ریزی راهبر دستگاه‌های اجرایی کشور در برنامه هفتم

وی ادامه داد: حوزه برنامه‌ریزی به عنوان راهبر و هماهنگ کننده بین همه حوزه‌ها و دستگاه‌های استان‌ها با شروع برنامه هفتم در سالجاری شکل گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در جهت کم کردن خلاء بانکی و اطلاعاتی بین دستگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه استان، دستگاه‌ها اجرایی را مکلف کرده‌ایم که پیشینه و ماخذ تایید آمار را ارائه دهند.

مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی ارائه کننده آمار و شاخص‌ها است

به گفته وی مرکز آمار ایران در سطح کشور تنها مرجع رسمی ارائه کننده آمار و شاخص‌هاست که به آن استناد می‌شود و در سیستان و بلوچستان هم سعی کردیم با این روش پیش برویم و کار را انجام دهیم.

عرب اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان براساس آمارها و شاخص‌های مرکز آمار ایران، داده‌ها را در جهت برنامه‌ریزی صحیح توزیع بودجه، تجزیه و تحلیل می‌کند که با توجه به این داده‌ها و آمارها در تولید ناخالص داخلی اطلاعات خوبی را کسب کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha