ماندگاری هوای سرد در مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به ماندگاری سامانه سرد و بارشی طی ۴۸ ساعت آینده در استان اعلام کرد که طبق داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران سنجی، نوشهر با ۱۱۸، جویبار با ۵۷، بابلسر با ۵۰، ورزامحله محمودآباد با ۴۲، ایزدشهر نور با ۳۶، دارابکلا میاندورود با ۳۲ و کلوک قائم شهر با ۳۰میلی متر شاهد بیشترین میزان بارش باران ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمترین میزان بارش باران از بامداد دوشنبه تا صبح روز سه شنبه نیز در سنگ پشته رامسر، مرزن آباد چالوس، وارز نور، انوار آمل و دلیر چالوس هر کدام با یک، کلاردشت با ۲ و دلیران آمل، کجور و آلاشت هر کدام با سه میلی متر به ثبت رسیده است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا چهارشنبه ابری و سرد، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیرکوهستانی با بارش برف پیش‌بینی شده است و البته بارش‌ها در مناطق غرب استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه نیمه ابری و در بعدازظهر و شب ابری با بارندگی، در مناطق کوهستانی با بارش برف و وزش باد به نسبت شدید، روز جمعه بارندگی در مناطق کوهستانی با بارش برف، به تدریج با کاهش ابر و در روز شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و از شب به تدریج ابری و با وزش باد به نسبت شدید و بارندگی همراه خواهد بود.

ماندگاری هوای سرد در مازندران

آسمان مازندران در روز یکشنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش دما، بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق و در مناطق سردسیر کوهستانی با بارش برف و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۱.۸ و آلاشت با ۸.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha