پیشنهادات کلان رسالت مهم هیات‌های اندیشه‌ورز فناوری دانشگاه هاست

تبریز-ایرنا- دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ارایه نظر، طرح و پیشنهاد برای تصمیم های کلان کشوری در حوزه های مختلف از جمله وظایف و رسالت های مهم هیات های اندیشه‌ورز علم و فناوری دانشگاه های سراسر کشور است.

به گزارش ایرنا، ایمان افتخاری روز سه شنبه در نشست هیات اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری آذربایجان شرقی، نقش و وظایف هیات های اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان ها را بسیار محوری خواند و افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و ارایه راهکار، پیشنهاد در تصمیم گیری برای رفع نیاز کشور و استان ها از جمله وظایف این هیات در استان ها است.

وی با اشاره به رویکردها، راهبردها و برنامه های ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان های مختلف، اظهار کرد: تعیین خط مشی، سیاستگذاری ها و هماهنگی در ایجاد تحول و تغییرات در حوزه آموزش عالی از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

افتخاری ادامه داد: وقتی نظر و پیشنهادی در مورد یک موضوع خاص و چالشی از سوی این هیات ها در استان ها به ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه می شود، همه این پیشنهادها جمع آوری و مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرند تا در نهایت یک تصمیم نهایی برای اجرا و مصوبه برای کل کشور ابلاغ و ارسال شود.

دانشگاه ها استقلال نسبی داشته باشند

رییس هیات اندیشه ورز علم و فناوری دانشگاه های آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته، به اهداف و راهبردهای تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در استان ها اشاره و اظهار کرد: شبکه سازی، بهره مندی از ظرفیت های زیست بوم های محلی، استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های اساتید و نخبگان دانشگاه ها برای رفع موانع و چالش ها، برنامه ریزی و تصمیم سازی در بخش های تخصصی، گسترش تعامل و استفاده از پیشنهادها و راهکارهای اساتید و نخبگان دانشگاه ها برای تصمیم سازی استانی و کشوری از اهداف و راهبرد اصلی تشکیل هیات اندیشه‌ورز علم و فناوری در استان‌ها است.

صفر نصرالله زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی و به خصوص دانشگاه تبریز، ظرفیت و توانمندی‌های زیادی برای اجرای ماموریت‌ها و برنامه های ستاد علم و فناوری شورای انقلاب فرهنگی با توجه به راهبردهای کلان این ستاد دارد، افزود: با اندیشه، تفکر، خردجمعی نخبگان کشور و با تولید علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه و صنعت است که می توان در توسعه و پیشرفت کشورمان در حوزه های مختلف گام های موثری برداشت.

وی تولید علم و فناوری برای هر کشور و ملت را عامل ایجاد قدرت، ثروت و اقتدار دانست و ادامه داد: دانشگاه ها با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که در حوزه های مختلف دارند، باید استقلال نسبی داشته باشند و در همین راستا نیز باید ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسئله را تضمین نماید.

نصرالله زاده استقلال دانشگاه‌های بزرگ و تاثیرگذار را با توجه به ظرفیت آن دانشگاه ها ضروری برشمرد و یادآور شد: هر جا به دانشگاه ها اختیار و استقلال لازم داده شده، در آن بخش ها به توسعه و پیشرفت رسیدند و از اینرو کلید موفقیت آن هم تولید علم و فناوری با توجه به استقلال آنها بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha