رویداد کشوری کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد پایان یافت/ معرفی برگزیدگان

تهران- ایرنا- اولین رویداد کشوری رقابت گروه‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۷ هزار و ۲۴۶ گروه برگزار شده بود با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اختتامیه اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد. محمد نریمانی راد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی رویداد کرسی های آزاداندیشی را یک رویداد فرهنگی بزرگ دانست و گفت: برگزاری رویداد کرسی های آزاداندیشی برگ زرینی در فرهنگ کشورمان خواهد بود.

سید حمید مهدیون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از روند برگزاری اولین رویداد کشوری رقابت گروه‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: در رویداد کرسی های آزاداندیشی که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، هزار و ۴۶۰ گروه شرکت داشتند که در سال بعد، تعداد شرکت‌کنندگان به ۲ هزار و ۶۸۰ گروه رسید و در سومین دوره به ۵ هزار و ۶۱۲ تیم رسید.

وی گفت: مقام معظم رهبری در پیامی در مورد کرسی‌های آزاداندیشی فرمودند برگزاری این کرسی در شمار افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی ثبت خواهد شد و بقیه دستگاه ها نیز باید این سنت حسنه را در پیش بگیرند.

رویداد کشوری کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد پایان یافت/ معرفی برگزیدگان

رقابت بیش از ۷ هزار گروه و راهیابی بیش از ۵۵۲ گروه به مرحله نهایی

مهدیون با اشاره به برگزاری اولین رویداد کشوری رقابت گروه‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی با هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: برای برگزاری این رویداد جلسات شورای سیاستگذاری و شورای علمی برای بهبود مستمر فرایندهای رویداد برگزار شد. ملاک داوری این بود: تیم‌هایی که بتوانند ضمن نقد قوی گزاره تیم مقابل با استدلال و استناد قوی‌تری گزاره خود را اثبات و مباحث اصول اخلاق‌مداری را رعایت کنند، از سوی هیأت داوران حائز امتیاز بالاتر بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل گروه ها در این رویداد، ۷ هزار و ۲۴۶ گروه بود که آمار گروه های راه‌یافته به مرحله کشوری مجازی در مجموع ۵۵۲ تیم بود که ۹۶ نهایی به دور پایانی راه یافته و به رقابت پرداختند.

رئیس دبیرخانه مرکزی اولین رویداد کشوری رقابت گروه‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، با تأکید بر اهمیت تبدیل ارزش‌ها و آرمان‌ها به فناوری های فرهنگی گفت: یکی از مواردی که در زمینه کرسی های آزاداندیشی باید به آن توجه کرده و آموزش عالی را به این سمت هدایت کنیم، تبدیل ارزش‌ها و آرمان‌ها به فناوری‌های فرهنگی است. علاوه بر این فناوری ها ما محتاج به آموزش قواعد، آداب و اخلاق گفت وگو در جامعه هستیم، این موارد در جامعه به خوبی نهادینه نشده و ما نیازمند آموزش ها هستیم.

عبدالحسین کلانتری تأکید کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی که به نوعی تبلیغ کردن گفت‌وگوی مستدل است، ثمرات بسیار زیادی خواهد داشت که از آن بهره‌مند خواهیم شد.

در ادامه این مراسم، یک کرسی آزاداندیشی به صورت نمادین برگزار شد. همچنین سرپرست ۶ گروه اول برگزیده در اولین رویداد کشوری رقابت گروه های دانشجویی در کرسی های آزاداندیشی به ارائه نظرها و مطالبات خود پرداختند.

در پایان مراسم، از برگزیدگان اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد. اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی های آزاداندیشی در محورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، سلامت، هنر و معماری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

اسامی برگزیدگان را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha