۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85635825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامگاه باشکوهی برای ملامحسن فیض کاشانی ساخته شود

کاشان-ایرنا- رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: یکی از مهمترین وظیفه‌های ما در کاشان، بهسازی و مرمت آرامگاه فیض ‌کاشانی است و این بنا باید باشکوه و در تراز این شخصیت بزرگ ساخته شود.

محمود شالویی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان افزود: از فرماندار ویژه این شهرستان تقاضا دارم تا با توجه به این امر، یک آرامگاه باشکوه و در شان و جایگاه ملامحسن فیض کاشانی ایجاد شود.

ملامحسن فیض کاشانی از محققان، محدثان، مفسران و عارفان بزرگ شیعه بود که در تمام علوم اسلامی آثار گرانقدری را به رشته تحریر درآورد، او در دیوان اشعار حکیمانه خود، با اعتدال در اخبارگری و تکیه بر قرآن و سنت، معارف و آموزه‌های اسلامی را در آثارش ارائه کرد.

وی اظهار کرد: انجمن مفاخر با هدف معرفی چهره‌های شاخص گذشته و تکریم و معرفی چهره‌های شاخص امروز به جامعه تشکیل شده است،کاشان مفاخر زیادی از جمله غیاث‌الدین جمشید کاشانی و ملامحسن فیض تا سهراب سپهری و امین‌الله رشیدی دارد که باید بدرستی به جامعه و نسل جوان معرفی شوند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران بیان کرد: در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی هم چهره‌های شاخص گذشته و هم مفاخر امروزی را معرفی می‌کنیم و راه چهره شاخص شدن را هم تعریف می‌کنیم چرا که امروز هم می توان افتخارآفرین شد.

شالویی گفت: باید زیرساخت‌های فرهنگی و فکری خود را قوی کنیم تا در مقابل ناملایمات مقاومتی بیش از قبل داشته باشیم و امیدوارم دفتر انجمن مفاخر کاشان که امروز افتتاح شد در این راه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تاکنون ۱۲ دفتر انجمن مفاخر در مراکز استان‌ها راه اندازی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی هم گفت: انجمن مفاخر کاشان باید زمینه توسعه فرهنگی در این منطقه را فراهم کند

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی افزود: در حوزه فرهنگ در منطقه کاشان کم‌کاری‌هایی داشته‌ایم که باید جبران شود

وی اظهار کرد: راه‌اندازی دفتر انجمن مفاخر در کاشان اقدامی بزرگ محسوب می‌شود و معرفی بزرگان ایران و اسلام بر عهده این انجمن است.

در این مراسم از ۶ جلد کتاب نویسندگان کاشانی رونمایی شد.

دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کاشان، در خانه تاریخی «تاج» این شهر افتتاح شد.

کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha