شهادت سنوار نمادی برای ادامه مبارزه/کشورهای اسلامی حامی جبهه مقاومت باشند

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن اشغالگر همه توان خود را به منطقه آورده و امروز دیگر فرصت مماشات نیست و ضروری است همه کشورهای اسلامی حامی جبهه مقاومت باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه - اول آبان ماه در نشست هم اندیشی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با جمعی از سفرای کشورهای اسلامی حاضر در تهران ضمن خیرمقدم از حضور سفرا در این نشست، گفت: وظیفه شما به عنوان سفیران و فرستادگان کشورهای اسلامی از این جهت خطیر و با اهمیت است که می‌توانید با انعکاس عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی از مبارزان و مجاهدین سلحشور در غزه، لبنان، یمن و سراسر جغرافیای کشورهای اسلامی، دولت های خود را بیش از پیش در حمایت از مظلومان و محکومیت اشغالگری و آزادی سرزمین های اشغالی ترغیب نمایید.

وی اضافه کرد: هرچند اکنون همه آزادی خواهان و وجدان‌های بیدار، جهان از هر دین و ملیتی و با هر جایگاهی فریاد نفی استعمار و اشغال برآورده‌اند، اما کشورهای اسلامی که در بطن حوادث و اتفاقات منطقه هستند و درد جنایات رژیم سفاک و گرگ صفت صهیونیستی را بر تن، برادران، خواهران و فرزندان خود احساس می کنند، باید تصویرگر و تحلیل‌گر درست این وقایع باشند و حمایتی قوی‌تر و صدایی رساتری از دیگران در تحریم و مبارزه با اشغالگران داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جهانیان شاهد هستند که رژیم نامشروع صهیونیستی چگونه منطقه را به جنگ و آشوب کشانده است، گفت: این رژیم بدون توجه به قواعد و اصول بین المللی شناخته شده، کودک، زن مرد، پیر و جوان را شهید و مجروح کرده و موجب آوارگی مردم مقاوم غزه شده است.

رژیم صهیونیستی در پی تغییر ژئوپولتیک منطقه به نفع خود است

قالیباف تاکید کرد:  این باند جنایتکار در پرتو حمایت اربابان خود، بدون اینکه ابایی از نقض حقوق بین الملل و کشتار غیر نظامیان داشته باشند، به قصد تغییر ژئوپولتیک منطقه به نفع خود و غارت کشورهای منطقه همه روزه خون بیگناهان را به زمین می‌ریزد و در مقابل هیچ نهاد و سازمانی هم پاسخگو نیست. 

وی افزود: این رژیم در ماه‌های اخیر و بعد از اینکه در میدان جنگ نتوانست به هدف خود دست یابد، به ترور ناجوانمردانه  رهبران گروه های مقاومت روی آورده است تا از این طریق و با این دستاوردسازی‌ها، افکار عمومی داخل و خارج را متقاعد کند که با تداوم جنگ بقای خود را تضمین می‌کند. 

شهادت فرماندهان خللی در اراده پولادین جبهه مقاوت ایجاد نخواهد کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه مقاومت که به همه نشان داده این شهادت‌ها خللی در اراده پولادین گروه‌ها، دولت‌ها و ملت‌های مبارز منطقه برای ادامه راه رهبرانشان ایجاد نمی‌کند، گفت: بلکه رهبران دیگری با همان روحیه مبارزه و جهاد برای به فعلیت رساندن آرمان مقدس آزادی قیام کرده‌اند و هزاران نوجوان و جوان نیز با مشاهده مجاهدت رهبران مقاومت برای یاری مبارزان، میدان به با خواسته‌اند.

قالیباف با اشاره به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اما به یاری خداوند متعال عملیات‌های سربازان مقاومت با قدرت بیشتری در حال انجام است و در صورت ادامه  جنگ ضربات مهلک‌تری به رژیم غاصب وارد خواهد شد.

وی یادآور شد: این دشمنان، بشریت در چند روز گذشته نیز یحیی سنوار مبارز خستگی ناپذیر و مقاوم جنبش حماس را در نبردی نابرابر به شهادت رساند. با خواست خدا و برخلاف نیات شوم صهیونیست‌ها، پخش تصاویر آخرین لحظات حیات با برکت وی که تا آخرین قطره خون خود با جنایتکاران صهیونیستی می‌جگنید، باردیگر بارقه امید را به دل سربازان مقاومت تاباند و تلاش قهرمانانه وی الگویی برای نسل‌های آینده در مبارزه و ایستادگی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در همین مورد در پیامشان فرمودند، «فقدان فرمانده یحیی سنوار برای جبهه مقاومت البته دردناک است ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیه از پیشروی باز نماند و با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت. باذن الله حماس زنده است و زنده خواهد ماند.»

قالیباف درادامه با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان پیش از حضور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو، بیان کرد: قبل از سفر به سوئیس به بیروت سفر کردم تا وضعیت میدانی را از نزدیک ببینم و پیام واقعی و واضحی را از اوضاع آنجا به نمایندگان مجالس جهان انتقال دهم. 

وی خاطرنشان کرد: در نشست‌های مختلف عنوان کردم که مردم لبنان و فلسطین به امید یاری و حمایت ما هستند. دشمن اشغالگر توان نظامی آمریکا و همه حامیان خود را به صحنه آورده است تا اشغالگری و تجاوز را در منطقه تثبیت کند. با این وجود امروز دیگر فرصتی برای مماشات بی تفاوتی با محاسبات طولانی مدت نیست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha