کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان در پی آشنایی نسل جوان با حماسه سازان کشور است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان‌ گفت: کنگره بزرگداشت شهدای این استان که در نیمه دوم ماه جاری برگزار خواهد شد بدنبال آشنا کردن نسل نوجوان وجوان امروزی با ایثار و رشادت حماسه سازان کشور است.  

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای استان اصفهان افزود: این استان به لحاظ تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان در کشور رتبه نخست را دارد.

وی اظهار کرد: اصفهانی ها در دوره جنگ‌ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و نیز دفاع از حرم همیشه پیشگام بودند و بر این اساس کنگره‌ مهمی در ۲۵ آبان در اصفهان برگزار خواهد شد تا گوشه ای از حماسه این شهدا به نمایش گذاشته و بیان شود.

وی با اشاره به حضور و همت دستگاههای مختلف اجرایی از جمله شهرداری، بخشهای فرهنگی دولتی و خصوصی برای برپایی این کنگره گفت: با تدابیر اندیشیده شده در قالب تولیدات سینمایی از جمله تهیه مستند وکتابهای مربوطه، برنامه ای فاخر در اصفهان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان نیز گفت: عزت، بزرگی، عظمت، استقلال و شرافت امروز این استان وکشور بخاطر تقدیم ۲۴ هزار شهید است.

سردار مجتبی فدا افزود: همچنین تقدیم‌ ۹۷۰ جانباز بالای ۷۰ درصد و وجود یک هزار و ۳۲۰ خانواده دارای ۲ شهید، ۹۶ خانواده دارای سه شهید و تنها استان دارای خانواده هفت شهید در کشور افتخاری پایدار برای این خطه است.

وی اظهار کرد: اصفهان همچنین افتخار داشتن یک ششم شهدای دانش آموز کشور را با پنج هزار و۸۰۰ شهید دارد.

دبیر کنگره شهدای اصفهان، به وجود هفت مدرسه بالای ۱۰۰ شهید در این استان در شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نجف آباد و اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان یکهزار شهید کارمند، یک دهم شهدای کارگر و بالاترین شهید روحانی را در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: تنها اقدام‌ ما در بزرگداشت یاد ونام شهدا برگزاری چنین‌کنگره هایی است تا سیره و زندگی آنها به مردم معرفی شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان افزود: از جمله اقدامات در راستای برگزاری این کنگره چاپ ۱۳۶ عنوان کتاب، تهیه ۱۲ آلبوم شهدای دفاع مقدس توسط دانش آموزان، دانشنامه هفت مدرسه دارای بالاترین تعداد شهید، ساخت ۱۳۷ تندیس و سردیس از شهدا و ۸۵ مستند از زندگی خانواده شهداست.

وی هنچنین به اجرای ۵۵ تئاتر صحنه ای، ۲۲۸ تئاتر محیطی وخیابانی در ایام‌ برگزاری کنگره شهدا در اصفهان اشاره‌کرد و گفت: ۶۰ سرود جریان ساز و یک‌ سمفوتی هم برای این کنگره تهیه شده است.

سردار فدا با اشاره به اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی مهمترین پیام شهداست افزود: برگزاری یادواره برای شهدای اقشار مختلف از جمله کارمندان، کارگران، زنان، دانشجویان و دانش آموزان با تولید آثار فاخر هنری باید در سالهای بعد همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، کنگره بزرگداشت شهدای استان اصفهان، ۲۵ آبان در مصلای بزرگ این شهر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha