مقام اوکراینی: در تولید موشک‌های جنگی مشکل داریم

تهران- ایرنا- یهور چرنف رئیس هیات دائمی اوکراین در مجمع پارلمانی ناتو با بیان این ادعا که برخی از موشک‌های ساخت این کشور پیشتر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اعتراف کرد که با این حال آنها در تهیه قطعات مورد نیاز برای تولید موشک‌های جنگی با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از اوکراین اینفو، چرنف با بیان اینکه اوکراین شروع به تولید موشک‌های بومی کرده است، گفت: در حال حاضر ما با مشکلات خاصی در خصوص تولید موشک‌های ویلخا (Vilkha) مواجه هستیم چرا که به قطعاتی برای تولید این موشک‌ها نیاز داریم که متأسفانه نمی‌توانیم آنها را به سرعت به دست آوریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که موشک‌های بالستیک ساخت این کشور با موفقیت آزمایش شده‌اند، تاکید کرد: به زودی همه از جمله روسیه نتایج ملموسی از استفاده موشک‌های ساخت اوکراین را در جنگ مشاهده خواهند کرد.

به نوشته اوکراین اینفو، زلنسکی در اواخر ماه آگوست از اولین استفاده موفقیت‌آمیز از موشک پهپادی پالیانیتسیا (Palianytsia) خبر داد. این سلاح دوربرد که به صورت ترکیبی از موشک و پهپاد توسط صنایع دفاعی اوکراین ابداع شده، به کی‌یف اجازه می‌دهد بدون نیاز به اخذ مجوز از متحدان غربی خود به اهدافی در عمق خاک روسیه حمله کند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو درباره گسترش مرزهای ائتلاف نظامی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف به این جنگ افروزی ادامه دادند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha