واشنگتن پست: اسرائیل به دنبال جدا کردن شمال غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نقل یک مقام وزارت خارجه آمریکا نوشت که رژیم صهیونیستی به دنبال جدا کردن شمال غزه از سایر مناطق این باریکه است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نام وی فاش نشود از راهبرد (رژیم) اسرائیل برای منزوی کردن شمال غزه از دیگر مناطق این باریکه و در نظر گرفتن ساکنان این منطقه به عنوان اهداف جنگی خبر داد.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، این مقام وزارت خارجه آمریکا فاش کرد که مقام‌های دولت آمریکا پیشتر به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطلاع داده بودند که این باور وجود دارد که ارتش این رژیم به دنبال منزوی کردن شمال غزه و جدا کردن آن از سایر مناطق این باریکه است اما نتانیاهو از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده بود.

در ادامه گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: دولت بایدن تصور می‌کند که اسرائیل این راهبرد را در پیش گرفته است تا ساکنان منطقه شمال غزه را تهدید کند که به اهداف جنگی تبدیل خواهند شد اما نتانیاهو و دستیار ارشد او به مقام‌های واشنگتن اطلاع داده‌اند که این سیاست را در شمال غزه در پیش نگرفته‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، با وجود اینکه نتانیاهو و دستیار ارشد او منکر در پیش گرفتن راهبرد منزوی کردن شمال غزه و تهدید ساکنان آنجا شده‌اند اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اصرار واشنگتن، از اعلام موضع واقعی خود و هدف واقعی ارتش این رژیم از اقداماتش در شمال غزه خودداری کرده است.

به گزارش ایرنا، یکی از مقامات ارشد جنبش حماس پیشتر با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت سیستماتیک در شمال نوار غزه از جمله هدایت آوارگان به سمت گذرگاه‌های خاص با ادعای امنیت این گذرگاه‌ها و سپس کشتار آوارگان در آنجا است، گفت که این اقدام به دلیل بی‌توجهی بین‌المللی اعتبار جامعه بین الملل را به خطر انداخته است.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس، گفت: رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه مرتکب جنایات سازمان یافته علیه غیرنظامیان می‌شود و اشغالگران از ورود کمک و سوخت برای تحت فشار قرار دادن مردم ما در منطقه و مجبور کردن آنها به کوچ، ممانعت می‌کنند.

وی افزود: امتناع اشغالگران از پاسخگویی به درخواست کمک رسانی منجر به شهادت و کشته شدن صدها بیمار و مجروح در شمال نوار غزه شده و گذرگاه‌هایی که به ادعای اشغالگران امن هستند، به تله‌ای برای هدف قرار دادن غیرنظامیان تبدیل شده است.

حمدان همچنین اعلام کرد: ۷۰۰ فلسطینی طی ۱۸ روز گذشته در جریان عملیات نظامی در شمال غزه به دست اشغالگران شهید شدند؛ رژیم شغالگر آوارگان را به سمت گذرگاه‌های خاصی که به ادعای آن امن بودند به سمت جنوب نوار غزه هدایت کرد و سپس آنها را در آنجا به شهادت رساند.

وی تاکید کرد: جنایت سکوت جهانی در قبال نسل کشی مایه ننگ بر پیشانی کسانی است که از این جنایات چشم‌پوشی می‌کنند. در پی این اتفاق اعتبار جامعه بین الملل و نهادهای بین المللی آن در منشورهایی که بر اساس آن بنا شده است در خطر است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۱۸ روز است که شمال نوار غزه را محاصره کرده و با اجرای سیاست قحطی و گرسنگی دادن همزمان با بمباران منطقه درصدد است تا ساکنان آن را ناگزیر به کوچ از شمال نوار غزه کند.

اشغالگران طی این مدت مرتکب ده‌ها جنایت در مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز استقرار آوارگان در شمال نوار غزه شده‌اند و ماحصل آن شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha